Σήμερα πρόκειται να ανακοινωθούν, όπως όλα δείχνουν, οι τελικές αποφάσεις για την επιλογή του Διαδριατικού Αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ε.Ε., εκ μέρους της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ ΙΙ.
[quote_text color=”#000000″ text_color=”#ffffff”]Την Τετάρτη υπογράφτηκε στην Αθήνα η «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας» με την κοινοπραξία του αγωγού, με την πλευρά των αζέρων να κάνουν λόγο για επενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ.[/quote_text]
Ο αγωγός ΤΑP έχει σχεδιαστεί να ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, θα περνά από την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αδριατικής. Τα οφέλη της ελληνικής πλευράς σε περίπτωση επιλογής του TAP -όπως όλα δείχνουν- είναι καταρχάς οικονομικά, καθώς θα δημιουργηθούν άμεσα πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας και ο αγωγός θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα μας.
Συνολικά 550 χιλιόμετρα του αγωγού έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, 210 χιλιόμετρα στην Αλβανία, 105 χιλιόμετρα στο υποθαλάσσιο τμήμα στην Αδριατική Θάλασσα και 5 χιλιόμετρα στην Ιταλία. Αρχικά, ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, ενώ στο μέλλον θα μπορεί να αναβαθμίσει τη μεταφορική του ικανότητα στο διπλάσιο με τη χρήση κατάλληλων συμπιεστών.