Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024

Με υπουργική απόφαση της ΝΔ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται από την υποχρέωση να προκαταβάλει άμεσα αποζημιώσεις στους συγγενείς των νεκρών

Σύμφωνα με την έρευνα των HELLINIKA ΗOAXES υπήρξε παραπληροφόρηση από τις πηγές που δημοσίευσαν το αρχικό δημοσίευμα και που από αναδημοσίευση δημοσιεύτηκε και στο ιστότοπο μας. Η εξαίρεση αφορά μόνον την υποχρέωση προκαταβολής αποζημίωσης και όχι την καταβολή αποζημίωσης.

Σύμφωνα με τα HELLINIKA ΗOAXES:


Ισχυρισμός:

Η Hellenic Train και ο ΟΣΕ έχουν εξαιρεθεί από το 2019 από την υποχρέωση να καταβάλουν αποζημίωση σε θύματα ή συγγενείς θυμάτων σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ακόμη κι όταν έχουν ευθύνη για αυτό.

Συμπέρασμα:

Η, προβληματικής νομικής εγκυρότητας, εξαίρεση που χορηγήθηκε με έγγραφο της 27-12-2019 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, αφορούσε την άμεση προκαταβολή αποζημιώσεων για κάλυψη άμεσων αναγκών, ασχέτως ευθύνης. Εξακολουθούν να ισχύουν διατάξεις για την ευθύνη του μεταφορέα γενικά. Δεν έχει αποκλειστεί η δικαστική οδός αξίωσης αποζημίωσης εάν αποδειχθεί ευθύνη εταιρίας. Η ίδια η Hellenic Train ΑΕ εκδήλωσε πρόθεση προκαταβολής αποζημιώσεων.

την πλήρη ανάρτηση των HELLINIKA ΗOAXES μπορείτε να την δείτε εδώ


Από την πρώτη στιγμή του τραγικού γεγονότος στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης, η κυβέρνηση προσπαθεί με διαφόρους τρόπους να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να διώξει όλες τις ευθύνες από πάνω της. Αυτό άλλωστε μαρτυρά και το… πόρισμα που έβγαλε στο διάγγελμά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χωρίς να είναι ο ειδικός για κάτι τέτοιο.

Η αλήθεια, βέβαια, φαίνεται πως είναι εντελώς διαφορετική. Και αυτό γιατί, όπως προκύπτει από δεκάδες στοιχεία, όχι απλά ήξεραν την κατάσταση στους σιδηροδρόμους της χώρας, όχι απλά δεν έκαναν κάτι για αυτό αψηφώντας τις φωνές των εργαζομένων που μιλούσαν για δυστύχημα που έρχεται, αλλά είχαν πάρει και τα μέτρα τους να «καλύψουν το κεφάλι τους» σε περίπτωση που αυτό γινόταν.

Το μαρτυρά και το γεγονός ότι, με αφετηρία το 2009, όλες οι δεξιές κυβερνήσεις που πέρασαν έπαιρναν παράταση αποφυγής από την εφαρμογή άρθρων του κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπ. αρ. 1371/2007, όπου ένα απ’ αυτά μιλούσε για αποζημιώσεις σε περίπτωση νεκρών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διάταξη που υπέγραψε το 2019 ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης A. Κεφαλογιάννηςη ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται με σκανδαλώδη τρόπο από το να προκαταβάλει αποζημιώσεις σε επιβάτες σε περίπτωση που η ίδια φέρει ευθύνες για κάτι που θα τους συμβεί. Αυτή η διάταξη έχει ισχύ πενταετίας μέχρι το 2024, όπως και οι δυο προηγούμενες που υπογράφηκαν το 2009 και το 2014 από τη χώρα μας.

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ευρωπαϊκού κανονισμού (το οποίο περιλαμβάνεται σαν εξαίρεση στη διάταξη που υπέγραψε η κυβέρνηση) αναφέρεται ρητά:

«Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία».

Πράγμα που σημαίνει πως όχι απλά ήξεραν ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί το μοιραίο, αλλά ταυτόχρονα φύλαγαν και τα νώτα τους για αυτό.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Δικηγόρο Χάρη Λαδή, αφού μας ανέφερε ότι θεωρεί θλιβερό το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται από τις αποζημιώσεις, μας θύμισε για άλλη μια φορά την περσινή απόφαση της Ρ.Α.Σ., μετά την ακινητοποίηση των τρένων λόγω κακοκαιρίας, η οποία στο πρώτο της πόρισμα έκρινε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εξαιρείται των αποζημιώσεων και της επέβαλε πρόστιμο 300.000 ευρώ.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του Χάρη Λαδή στο 2020mag.grστην οποία αναφέρεται επακριβώς σε πολλά απ’ τα παραπάνω ζητήματα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κανείς ότι όχι μόνο δεν είναι σίγουρο αν θα αποζημιωθούν οι τραυματίες και οι συγγενείς των νεκρών του δυστυχήματος, αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ, πατώντας πάνω στις παλιότερες δεξιές κυβερνήσεις, έπραξε τα δέοντα ώστε να καλύψει τα νώτα της ώστε να αποφύγει την καταβολή αποζημιώσεων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε περίπτωση τραγικού συμβάντος.

πηγή: 2020mag.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας: Σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό

Τραγωδία στα Τέμπη: Άρση του τηλεφωνικού απορρήτου για σταθμάρχη και μηχανοδηγούς

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ