Στο περιεχόμενο της τροπολογίας που τροποποιεί και συμπληρώνει διατάξεις για τη διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφέρθηκε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Στέλιος Πέτσας, μιλώντας νωρίτερα απόψε στην ολομέλεια.
Όπως είπε, η τροπολογία που έχει τεθεί σε διαβούλευση από τις 3/12, κρίθηκε σκόπιμο να εισαχθεί και να ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους, γιατί είχε καλλιεργηθεί η προσδοκία στην αγορά ότι θα γινόταν αναμόρφωση των εκπτώσεων από το 4% στο 9,9% και έπρεπε από το υπουργείο Οικονομικών να γίνουν κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις, σε σχέση με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Όπως είπε ο κ. Πέτσας:
-Η τροπολογία αυτή αναμορφώνει το νομικό πλαίσιο της διαφήμισης στα ΜΜΕ, αποσαφηνίζει τις συναλλακτικές σχέσεις μεταξύ διαφημιζομένων και ΜΜΕ, καθώς και διαφημιστικών επιχειρήσεων οι οποίες συναλλάσσονται με τα μέσα για λογαριασμό των διαφημιζομένων, κατόπιν έγγραφης εντολής των πελατών τους και καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για λόγους ασφάλειας δικαίου.
-Η έκπτωση η οποία υπήρχε ως ανώτατο ποσοστό 4% αναμορφώνεται πλέον σε 9,9% για να προσαρμοστεί με την αγορά και εφαρμόζεται για όλη τη διαφημιστική δαπάνη του 2020.
-εξορθολογίζεται η επιβολή κυρώσεων για τις παραβάσεις των διατάξεων της διάταξης και με δεδομένο ότι αυτές αποτελούν φορολογικές παραβάσεις εντάσσονται στο σχετικό φορολογικό νομικό πλαίσιο του 4174/2013, δηλαδή του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και σχετικά καταργούνται παρωχημένες διοικητικές κυρώσεις. Αντίστοιχα προστίθεται άρθρο στο νόμο 4172/2013 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στους όρους και στη διαδικασία έκπτωσης δαπανών διαφήμισης.
-Εισάγονται για πρώτη φορά στη νομοθεσία ειδικές προβλέψεις για την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού και την αποτροπή στρεβλώσεων στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας και τίθενται συγκεκριμένοι εύλογοι περιορισμοί.
Ο υπουργός ευχαρίστησε τα κόμματα για τα άλλα άρθρα που έχουν περιληφθεί στο νομοσχέδιο, ιδίως αυτού για την παράταση κατά ένα χρόνο των καταχωρήσεων τον περιφερειακό και τοπικό Τύπο, και την έκπτωση 50% των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών προς την DIGEA, γιατί, όπως είπε, διαπίστωσε από τη συζήτηση που προηγήθηκε ότι έτυχαν ευρείας αποδοχής. διαφήμιση