Στα «δίχτυα» της ΕΛΑΣ έπεσαν κλέφτες πολυτελών αυτοκινήτων τύπου SUV τα οποία εξήγαγαν στο εξωτερικό. Συνελήφθησαν 3 μέλη εγκληματικής οργάνωσης ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνεται και ο αρχηγός της οργάνωσης
Συγκεκριμένα, το αρχηγικό μέλος είχε τραυματιστεί σοβαρά σε περιστατικό ένοπλης συμπλοκής με άλλο άτομο την 29-08-2023 στις Αχαρνές. Εξιχνιάσθηκαν 8 κλοπές αυτοκινήτων, η αξία των οποίων ανέρχεται στις 215.000 ευρώ.
Χαρακτηριστικό του «επαγγελματισμού» των κλεφτών, πέρα από τις εξειδικευμένες γνώσεις που κατείχαν, αποτελεί ότι κατείχαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό, ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, που είναι δυσεύρετος στην Ελλάδα, ενώ κατά το παρελθόν είχαν απασχολήσει με κλοπές τροχοφόρων.
Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ
Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διάπραξη κλοπών πολυτελών αυτοκινήτων τύπου SUV, με σκοπό την εξαγωγή τους στο εξωτερικό.
Για την αποδόμηση της εγκληματικής οργάνωσης πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Τρίτης, 17 Δεκεμβρίου 2024, σε περιοχές της Νίκαιας, του Περιστερίου και των Αχαρνών, οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας, στο πλαίσιο της οποίας συνελήφθησαν -3- μέλη, κατόπιν σχετικών ενταλμάτων.
Προηγήθηκε πολύμηνη έρευνα, από την οποία διακριβώθηκε η ύπαρξη εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας, τουλάχιστον από τον Οκτώβριο του 2022, προέβαιναν σε κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων, συγκεκριμένου τύπου (SUV), και εν συνεχεία την εξαγωγή τους στο εξωτερικό για την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.
Όπως προέκυψε, οι κατηγορούμενοι είχαν συστήσει και ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με συγκεκριμένη δομή και διακριτούς μεταξύ τους ρόλους, ενώ προέβαιναν στις κλοπές με συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modus operandi).
Ειδικότερα:
κινούνταν βραδινές ώρες σε περιοχές της Αττικής, αναζητώντας οχήματα-στόχους,
αφού παραβίαζαν τα οχήματα με διαρρηκτικά εργαλεία, εισέρχονταν σε αυτά και με ειδικό εξοπλισμό τα εκκινούσαν,
μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα σε σημείο που είχαν πρόσβαση, αφού προηγουμένως τα είχαν ελέγξει και διασφάλιζαν ότι δεν φέρουν συστήματα GPS,
χρησιμοποιώντας πλαστά έγγραφα, μετέφεραν τα οχήματα οδικώς σε γειτονική χώρα, όπου τα ταξινομούσαν εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι αυτή δεν ανήκει στη ζώνη Schengen.
Επιπλέον, τα μέλη είχαν διακριτούς μεταξύ τους ρόλους και συγκεκριμένα:
37χρονος, το αρχηγικό μέλος, συντόνιζε όλα τα υπόλοιπα μέλη, μεριμνούσε για τη φύλαξη των κλεμμένων οχημάτων και τη μεταφορά τους στα σύνορα της χώρας,
22χρονος, παραλάμβανε τα κλεμμένα οχήματα, τοποθετούσε πλαστές πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας και τα μετέφερε οδικώς στο εξωτερικό,
45χρονος και 68χρονος, ένεκα σχετικών γνώσεων που κατείχαν, είχαν αναλάβει την εξασφάλιση κατάλληλων αριθμών κυκλοφορίας και την κατάρτιση πλαστών πινακίδων και εγγράφων αντίστοιχα.
Χαρακτηριστικό του «επαγγελματισμού» τους, πέρα από τις εξειδικευμένες γνώσεις που κατείχαν, αποτελεί ότι κατείχαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό, ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, που είναι δυσεύρετος στην Ελλάδα, ενώ κατά το παρελθόν είχαν απασχολήσει με κλοπές τροχοφόρων.
Από τις έως τώρα έρευνες, έχουν εξιχνιασθεί -8- περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων, η συνολική αξία των οποίων ανέρχεται στο ποσό των -215.000- ευρώ και τα οποία ανευρέθησαν και αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.