Συνταγματική έκρινε η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας τη διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά για όσους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι ορθόδοξοι χριστιανοί.
Σύμφωνα με το ΣτΕ, η διαδικασία απαλλαγής των συγκεκριμένων μαθητών από τα θρησκευτικά είναι σύμφωνη με την ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου, τον γενικό κανονισμό της ΕΕ και το Σύνταγμα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Σημειώνεται πως γονείς μαθητών και η Ένωση Αθέων προσέφυγαν στο ΣτΕ για την απόφαση που έλαβε πέρσι το υπουργείο Παιδείας με την οποία προβλεπόταν η απαλλαγή των μη ορθόδοξων χριστιανών μαθητών από τα θρησκευτικά υπό την προϋπόθεση της υποβολής αίτησης στον διευθυντή του σχολείου. Στην εν λόγω αίτηση θα έπρεπε να αναφέρεται πως: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών».
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, η εν λόγω υπουργική απόφαση δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και την ευρωπαϊκή σύμβαση δικαιωμάτων του ανθρώπου για τη θρησκευτική ελευθερία, καθώς «η εν λόγω αίτηση γίνεται χάριν απαλλαγής από την επιβαλλόμενη από το Σύνταγμα και τον νόμο υποχρέωσης παρακολούθησης του μαθήματος των θρησκευτικών».
ΣτΕ: Η απαλλαγή από τα θρησκευτικά δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας
Αναφορικά με τις αιτήσεις απαλλαγής από τα θρησκευτικά, το ΣτΕ έκρινε πως η συλλογή και φύλαξή τους από τον διευθυντή του σχολείου, όπως και η καταστροφή τους τρεις μήνες μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς όντως συνιστά μη αυτοματοποιημένη επεξεργασία «ειδικών» δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σχετικών με θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Στον αντίποδα όμως, το ΣτΕ σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επεξεργασία «δεν παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας/ελαχιστοποίησης των δεδομένων, διότι διασφαλίζει την απαλλαγή για λόγους θρησκευτικής συνείδησης σε εκείνους που προβάλλουν τη σχετική αξίωση, στα πλαίσια της υποχρέωσης του κράτους για παροχή θρησκευτικής εκπαίδευσης με σεβασμό στις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων, περιορίζεται δε σε κατάλληλα, συναφή και αναγκαία για τους σκοπούς της επεξεργασίας δεδομένα, απαραίτητα για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής».