Τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια στην κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (Όμιλος Κοπελούζου) παραχωρεί με απόφασή της η κυβέρνηση, σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.
Τα αεροδρόμια αυτά είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Την απόφαση, την οποία έλαβε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής στη συνεδρίαση της 13ης Αυγούστου, υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport, η οποία μεταξύ άλλων αεροδρομίων διαχειρίζεται και αυτό της Φρανκφούρτης, ανέρχεται σε 1,23 δισ., για χρήση 40 συν 10 ετών, με βάση το σχετικό διαγωνισμού, ο οποίος ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες και την υλοποίηση του οποίου εισηγήθηκε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβανόταν στο τρίτο μνημόνιο, το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή στην επεισοδιακή συνεδρίαση της 14ης Αυγούστου. Πρόκειται για απαίτηση του Βερολίνου, η υλοποίηση της οποίας είχε τεθεί επιτακτικά από την Άνγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σε όλες τις φάσεις της διαπραγμάτευσης και στην οποία φέρεται να είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ήδη από το ταξίδι του στο Βερολίνο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αεροδρόμια αυτά χαρακτηρίζονται «φιλέτα» καθώς συγκεντρώνουν πολύ μεγάλη τουριστική κίνηση κάθε χρόνο, ενώ η ιδιωτικοποίησή τους ήταν ένα από τα σημεία τριβής στο εσωκομματικό τοπίο του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργούς έκαναν λόγο για τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων για το δημόσιο από την εκποίηση των αεροδρομίων.
Υποσχέσεις για επανεξέταση δια στόματος Πρωθυπουργού
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014 αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.), METKA Α.Ε (Όμιλος Μυτιληναίου), FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (Όμιλος Κοπελούζου) και VINCI Airports S.A.S. και ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων (ομάδες Α και Β).
Στη συνέχεια, διαπιστώθηκε ότι η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών.
Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το σχήμα αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε «προσφορά που ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό».
Πέντε μήνες μετά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στην εκπομπή Ενικός υποστήριξε ότι στις ιδιωτικοποιήσεις που συμφωνεί η κυβέρνηση περιλαμβάνονται κάποια ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ (αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ), ο ΔΕΣΦΑ, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ενώ τόνισε οτι θα γινόταν επαναξιολόγηση των συμβάσεων για τον ΟΛΠ και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Οι υποσχέσεις βέβαια -όχι μονο προεκλογικές- αλλά και μετεκλογικές έμειναν για μία ακόμα φορά… υποσχέσεις.