Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Στο νοσοκομείο για μία φωτογραφία στο Instagram από τοξική λίμνη στην Ισπανία

Ξεσηκωμός του ντόπιου πληθυσμού στη Γαλικία μετά τα απανωτά κρούσματα – Ένα παλιό λατομείο που λειτουργεί ως μαγνήτης για χιλιάδες instagrammers

Πόσο αξίζει μία ανάρτηση φωτογραφίας στο Instagram; Πόσα… likes μπορεί να αξίζει η υγεία ενός ανθρώπου; Για ορισμένους, η περιπέτεια μίας φωτογραφίας στα social media έχει μετατραπεί σε αρρώστια. Στην περίπτωσή μας, δε, αρρώστια με την κυριολεκτική έννοια. Και αυτό διότι πολλοί χρήστες του Instagram έχουν καταλήξει στο νοσοκομείο, με κίνδυνο να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους, προκειμένου να βγάλουν μία φωτογραφία στο -μαγευτικό και πολύ ιδιαίτερο είναι η αλήθεια- τοπίο μίας τοξικής -όπως αποδείχθηκε- λίμνης στην Ισπανία!

Αρκετοί χρήστες του Instagram αρρώστησαν μετά το μπάνιο τους σε τοξικό λατομείο στην Ισπανία, το οποίο πέρασαν κατά λάθος για μια γαλήνια τιρκουάζ λίμνη. Το Mount Neme στη Γαλικία προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες.

Στην πραγματικότητα, όμως, η περιοχή είναι ένα εγκαταλελειμμένο λατομείο που συνδέεται με το ορυχείο Tungsten, το οποίο χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου και αργότερα εγκαταλείφθηκε. Τα μαγευτικά χρώματα που αντικρίζει ο επισκέπτης, δεν είναι τίποτε άλλο από το αποτέλεσμα της χημικής μόλυνσης που υπάρχει στο σημείο. Ο κανόνας της φύσης, βάσει του οποίου κάθε τι φανταχτερό και όμορφο, είναι εξίσου επικίνδυνο, επιβεβαιώνεται.

Μάλιστα, μερικοί ανίδεοι Instagrammers πήδηξαν στη λίμνη και στα τοξικά νερά, προκειμένου να πάρουν το τέλειο… πλάνο. Το αποτέλεσμα ήταν να βρεθούν στο νοσοκομείο με δερματικά εξανθήματα, έμετο και πολλά προβλήματα στο στομάχι.

Ένας Instagrammer δήλωσε στο ισπανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Publico ότι είχε ένα εξάνθημα που διήρκεσε δύο εβδομάδες μετά από μια βουτιά στο νερό. Ένα άλλο άτομο νοσηλεύτηκε για «βλάβη στο δέρμα και στο πεπτικό σύστημα».

Η σύντομη έκθεση πιθανόν να προκαλέσει ερεθισμό των ματιών και του δέρματος, αλλά οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στη μολυσμένη λίμνη και απορροφούν τις τοξίνες που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο στομάχι, έμετο και διάρροια, δήλωσε ο Μανουέλ Φερέιρο, ιατρός στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του κοντινού A Coruña.

Πιστεύετε πώς η γνώση πλέον του τοξικού περιβάλλοντος, λειτουργεί αποτρεπτικά για τους… άρρωστους Instagrammers; Για πολλούς ναι. Για άλλους, όμως, όχι. Ένας χρήστης που έβγαλε εξάνθημα είπε στο Publico: «Η εικόνα αξίζει τον κόπο». ‘Η όπως ενδεικτικά αναφέρει η ανάρτηση που ακολουθεί: «Έχουμε έναν περιορισμένο χρόνο για να είμαστε στη γη και πρέπει να επωφεληθούμε από να κάνουμε κάτι που πραγματικά μας αρέσει. Όχι μόνο να ζούμε».

Ακριβώς επειδή ο χρόνος μας είναι περιορισμένος, θα οφείλαμε να σεβόμαστε περισσότερο που μας δόθηκε και να μην θέτουμε σε κίνδυνο το μοναδικό δώρο της ζωής. Διότι εικόνες και στιγμές θα ζήσουμε πολλές. Μία φορά, όμως, θα πεθάνουμε. Και αυτό, θα είναι το τέλος όλων…

Το θέμα όμως δεν είναι απλό, ούτε πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο… τουριστικής αξιοποίησης. Μια τοπική ομάδα καλεί την περιφερειακή κυβέρνηση να περιορίσει την πρόσβαση στην περιοχή και να προειδοποιήσει για τους κινδύνους.

Η λίμνη στη Γαλικία δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα ανίατης τρέλας για μία φωτογραφική ανάρτηση στο Instagram. Τον περασμένο μήνα, μια ρωσική εταιρεία που ελέγχει ένα εργοστάσιο άνθρακα στη Σιβηρία, προέτρεψε τους ανθρώπους να μην κολυμπήσουν σε μια ειδυλλιακή κοιτάδα τέφρας και η οποία τραβούσε σαν μαγνήτης τους instagrammers.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η φρίκη τρέλας με το Τσερνομπίλ. Το πλέον μολυσμένο περιβάλλον από ραδιενέργεια στην Ευρώπη, έγινε ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους εθισμένους στα social media, μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ στο HBO για την τραγωδία του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής του 1986.

Αν αυτά τα παιδιά -διότι πρόκειται κυρίως για νεαρά άτομα- είχαν ζήσει τον τρόμο και τη φρίκη εκείνων των ημερών που συνέβη το ατύχημα, ίσως να μην τολμούσαν κάτι ανάλογο. Ίσως πάλι να το τολμούσαν. Διότι με τη σημερινή λογική, αν δεν υπάρχεις στα social media, δεν «υπάρχεις» ούτε στην πραγματική ζωή…

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ