Για 34 φορτηγά, μία μπετονιέρα, μηχανήματα αλλά και ένα διαμέρισμα, που ανήκουν στην Τοξότης Α.Ε., συμφερόντων της οικογένειας Καλογρίτσα έχουν προγραμματιστεί ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί μέσα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί με επισπεύδοντες την εταιρεία δομικών υλικών Μπετοφίν και φυσικό πρόσωπο, που για οφειλές συνολικής αξίας 620 χιλιάδων ευρώ, έχουν κατασχέσει ακίνητα και κινητά περιουσιακά στοιχεία της Τοξότης.
Δεν αποκλείεται οι εκποιήσεις-η πρώτη εξ’ αυτών έχει προγραμματιστεί για τις 31 Ιανουαρίου- να μην λάβουν χώρα, εάν η τεχνική εταιρεία έκτης τάξης πετύχει την αναστολή τους ή έρθει σε συμφωνία με την προμηθεύτρια εταιρεία δομικών υλικών για την αποπληρωμή των οφειλών.
Ωστόσο, οι επικείμενοι πλειστηριασμοί, που είναι σε συνέχεια διαταγών πληρωμής που εκδόθηκαν μέσα στο 2018, αποδεικνύουν τα προβλήματα ρευστότητας της Τοξότης που -κοινοπρακτικά με την εταιρεία Ομάδα Κατασκευών- έχει επιλεγεί για την κατασκευή δύο τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος. Μένει τώρα να φανεί εάν οι προγραμματισμένες εκποιήσεις, έστω κι αν δεν πραγματοποιηθούν, αλλάξουν τις ισορροπίες σχετικά με τους αναδόχους του πολύπαθου έργου.
Τι βγαίνει στο σφυρί
Στις 31 Ιανουαρίου έχουν προγραμματιστεί να βγουν στο σφυρί συνολικά 48 κινητά περιουσιακά στοιχεία της Τοξότης, που έχει κατασχέσει η Μπετοφίν για ποσό 580.745,91. Από αυτά 34 είναι φορτηγά μάρκας Mercedes, ΜΑΝ και Mitsubishi, ενώ η λίστα περιλαμβάνει μία μπετονιέρα, μηχανήματα, εκσκαφείς κτλ., με κάθε περιουσιακό στοιχείο να οδηγείται σε πλειστηριασμό με τιμή εκκίνησης στα 2/3 της αξίας εκτίμησης. Αθροιστικά η τιμή εκκίνησης των 48 κινητών assets της Τοξότης ανέρχεται σε περίπου 373 χιλιάδες ευρώ.
Στις 13 Μαρτίου έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί, με επισπεύδοντα της διαδικασίας φυσικό πρόσωπο, διαμέρισμα, που ανήκει στην Τοξότης, έχει κατασχεθεί για οφειλή 38,6 χιλιάδων ευρώ και φέρει προσημείωση ποσού 150.000 ευρώ υπέρ της Μπετοφίν.
Το ακίνητο βρίσκεται στον τρίτο όροφο πολυκατοικίας στη Νέα Σμύρνη επί της οδού Νικ. Πλαστήρα 121 και έχει προγραμματιστεί να βγει-μαζί με υπόγεια αποθήκη και θέση στάθμευσης- σε πλειστηριασμό με τιμή εκκίνησης 128,4 χιλ. ευρώ.
Ανατροπή;
Στην Τοξότης, θυγατρική εταιρεία της ΜΙΚΗ Α.Ε. με πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο την Μικελίνα Καλογρίτσα, σύζυγο του Χρήστου Καλογρίτσα και δύο μέλη της οικογένειας Καλογρίτσα στο δ.σ., έχει ανατεθεί η κατασκευή δύο από τα συνολικά οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Πρόκειται για το πρώτο (Δουναίικα-Πύργος) και το τέταρτο (Κυλλήνη-Βάρδα) των οποίων η κατασκευή ανατέθηκε στην κοινοπραξία Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, με δύο ξεχωριστές αποφάσεις (Οκτωβρίου και Νοεμβρίου) του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Όπως προκύπτει από τις συγκεκριμένες αποφάσεις, ο ανάδοχος έχει καταφέρει να αιτιολογήσει τις υποβληθείσες προσφορές.
Παρόλ’ αυτά, σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές, οι πλειστηριασμοί των περιουσιακών στοιχείων της Τοξότης, ακόμη κι αν επιτευχθεί η αναστολή τους, δημιουργούν ζήτημα. Σύμφωνα με τους όρους των διακηρύξεων των οκτώ εργολαβιών του Πάτρα-Πύργος, ένας οικονομικός φορέας που υποβάλλει προσφορά μπορεί να αποκλεισθεί από το διαγωνισμό, εάν έχει αθετήσει την καταβολή φόρων ή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, τελεί υπό πτώχευση ή έχει υπαχθεί σε διαδικασία εξυγίανσης-ειδικής εκκαθάρισης κτλ.
Παρότι οι πλειστηριασμοί φανερώνουν περίτρανα το πρόβλημα ρευστότητας της Τοξότης και σε πολλές περιπτώσεις προηγούνται των πτωχευτικών διαδικασιών εξυγίανσης, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, “δεν έχει υπάρξει κανένα από τα παραπάνω κωλύματα” για την εταιρεία που μαζί με την Ομάδα Κατασκευών θα υλοποιήσει δύο τμήματα του Πάτρα-Πύργος.
Πάντως, η διαδικασία των κατασχέσεων των assets της Τοξότης “έτρεξε” μέσα στο 2018, με την έκθεση του δικαστικού επιμελητή για τα κινητά περιουσιακά στοιχεία να συντάσσεται τον περασμένο Ιούνιο. Όσο δηλαδή, βρισκόταν σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία.
Ύστερα όμως, και από τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, ερώτημα αποτελεί ποιο πιστωτικό ίδρυμα ή φορέας θα χορηγήσει στην Τοξότης εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης (που αντιστοιχεί περίπου στο 10% του προϋπολογισμού των έργων), την οποία θα πρέπει να καταθέσει κατά την υπογραφή των δύο συμβάσεων.
Το σχήμα Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών έχει προσφέρει 32 εκατ. ευρώ έναντι αρχικού προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ και 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 70,7 εκατ. ευρώ για τα τμήματα Δουναίικα-Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη, αντίστοιχα.
Οι προγραμματισμένοι- για τα τέλη Ιανουαρίου και τον Μάρτιο- πλειστηριασμοί της Τοξότης δεν αποτελούν παρά το επιστέγασμα των σοβαρών προβλημάτων ρευστότητας της εταιρείας που εμφανίζει χρέη 117 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, εξάλλου, έχει κηρυχθεί έκπτωτη από τα έργα του ΔΕΔΔΗΕ, η Attica Bank έχει διακόψει τη ροή χρηματοδότησης, ενώ προμηθευτές και εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και πολλούς μήνες, όπως έχει αναφέρει σε δημοσίευμά του ο ιστότοπος lesvosnews.gr
Τέσσερα χρόνια
Tον προσεχή Μάρτιο, το “γράψε-σβήσε” αναφορικά με το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος θα συμπληρώσει μία τετραετία. Την άνοιξη του 2015 ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ακύρωσε τον προγραμματισμένο διαγωνισμό του έργου, αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, ώστε αυτό να επαναδημοπρατηθεί ως οκτώ διαφορετικές εργολαβίες με απώτερο στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συμμετοχή μικρότερων εργοληπτικών εταιρειών.
Ωστόσο, οι παλινωδίες και η καθυστέρηση της έναρξης κατασκευής είναι δίχως προηγούμενο, με την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να αποδίδουν τη βραδυπορία, μεταξύ άλλων, στο χρόνο που απαιτήθηκε και για να εγκρίνει η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου. Και να απορρίπτουν τις κατηγορίες που θέλουν την κατασκευαστική Καλογρίτσα να έχει τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης…
ΠΗΓΗ: Capital.gr