Με στόχο τη διάδοση του μηνύματος για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα το υπουργείο Τουρισμού «πατά το κουμπί» του πράσινου μετασχηματισμού, ξεκινώντας την καμπάνια ευαισθητοποίησης «Plastic-Free Σαντορίνη». Για την προστασία του περιβάλλοντος της Σαντορίνης, που παράλληλα συνιστά πρωτοβουλία προβολής του νησιού, με κοινή πρωτοβουλία του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, του δημάρχου Σαντορίνης, Αντώνη Σιγάλα και του προέδρου της διοίκησης της Lidl Ελλάς, Ιακώβου Ανδρεανίδη, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό. Η Σαντορίνη γίνεται «Το Πρώτο Νησί στις Κυκλάδες (στο Αιγαίο), Ελεύθερο Από Πλαστικό».
Η Σαντορίνη είναι από τα νησιά που κυρίως στην τουριστική περίοδο, αλλά και τις υπόλοιπες περιόδους καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου, «βουλιάζει» από τον υπερβολικό τουρισμό.
Αυτό εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σαντορίνη στον υπερτουρισμό, ο οποίος ξεπερνά τις αντοχές και τις δυνατότητες του κυκλαδίτικου νησιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναζητούνται λύσεις για την άμβλυνση του συγκεκριμένου ζητήματος. Σε επίπεδο κρουαζιέρας, η Σαντορίνη είχε 592 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2019 (474 το 2018) και 980.771 επιβατών (749.286 το 2018), αριθμοί που την κατατάσσουν δεύτερο προορισμό στην Ελλάδα πίσω από τον Πειραιά, ο οποίος είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Χαρακτηριστικό, είναι το γεγονός πως τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Σαντορίνη έχει αυξηθεί κατά 66%, δηλαδή 5,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2017, σε σύγκριση με 3,3 εκατομμύρια το 2012.Μάλιστα οι ειδικοί θεωρούν ότι νομοτελειακά θα επέλθει κατάρρευση αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα κι αν δεν υπάρξει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
«Η Σαντορίνη γίνεται η καρδιά μιας σπείρας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, που σταδιακά θα απλωθεί σε όλες τις Κυκλάδες και τα νησιά του Αιγαίου», αναφέρει το υπουργείο σε σχετική ανακοίνωση.
Η συμβολική ανακοίνωση της πρωτοβουλίας στο υπουργείο Τουρισμού θα πραγματοποιηθεί σε σταθερά σημεία ευαισθητοποίησης στο νησί κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου, δηλαδή τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2020.
Σημεία προβολής της προσπάθειας αυτής -εκτός της Σαντορίνης- είναι βασικά λιμάνια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τερματικοί σταθμοί των μέσων σταθερής τροχιάς, σημεία αναχώρησης των πλοίων για Σαντορίνη και εντός των ίδιων των πλοίων και ΜΜΕ, όπως περιοδικά.
Τα αντίστοιχα σημεία στη Σαντορίνη θα είναι ο αερολιμένας του νησιού, οι στάσεις λεωφορείων, οι οργανωμένες παραλίες, τα ΚΕΠ, τα σημεία άφιξης των πλοίων και τα τοπικά ΜΜΕ.
Πηγή: Cnn.gr