Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

Συγκριτική Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale VS Kia Sportage: Τα κορυφαία C-SUV;

Συγκριτική Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale VS Kia Sportage: Τα κορυφαία C-SUV; Ο συνδυασμός χώρων και απόστασης από το έδαφος είναι και αυτός που έχει κάνει την κατηγορία να είναι η πιο επιθυμητή στην ευρωπαϊκή αγορά, καλύπτοντας τις ανάγκες των περισσοτέρων όσον αφορά τις καθημερινές μετακινήσεις, τα ταξίδια αλλά και τις εξορμήσεις σε ορεινές περιοχές με κακό οδικό δίκτυο.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ


Πρόκειται για μία από τις πολυπληθέστερες σε επιλογές κατηγορία, καθώς όλες οι εταιρείες πλέον έχουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.


Δύο από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν στην εν λόγω κατηγορία είναι η ALFA Romeo Tonale και το KIA Sportage. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις των δύο αυτοκινήτων δείχνουν ότι δεν έχει χαθεί η διαφορετικότητα και ο χαρακτήρας ακόμα και σε κατηγορίες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό.
Στο κομμάτι των μηχανικών, μιλάμε για δύο εκδόσεις με αρκετά κοινά χαρακτηριστικά. Και τα δύο είναι τετρακύλινδρα τούρμπο με ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Ο κινητήρας βέβαια που ξεχωρίζει από τους δύο είναι αυτός του KIA. Αποδίδει 20 ίππους περισσότερους από αυτόν της Tonale και δείχνει πιο γεμάτος σε όλο του το φάσμα. Η κίνηση περνά και στα δύο στους εμπρός τροχούς, με το KIA να διαθέτει και τετρακίνητη έκδοση.

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι ένα σημείο που τα SUV υπερέχουν σε σχέση με τα επιβατικά λόγω των μεγαλύτερων τροχών και των πιο μαλακών αναρτήσεων που συνήθως έχουν. Η Tonale της δοκιμής βέβαια με τους 20άρηδες τροχούς είναι λίγο σκληρή, με τις 18άρες ζάντες να είναι πιο σωστές για τους ελληνικούς δρόμους. Μεταξύ των δύο αυτοκινήτων η διαφορά είναι πραγματικά μικρή, με τους μηχανικούς και των δύο εταιρειών να έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά στη ρύθμιση των αναρτήσεων. Η ηχομόνωση και στα δύο είναι καλή, με αποτέλεσμα οι καμπίνες της Tonale και του Sportage να είναι αρκετά ευχάριστες για τους επιβάτες.

Διαφορές

Η μεγαλύτερη διαφορά που εντοπίζεται στη σύγκριση των Ιταλών με τους Κορεάτες είναι στην οδική συμπεριφορά. Το Sportage είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και περιμένεις ότι θα είναι πιο δυσκίνητο. Αντίθετα είναι αρκετά ευχάριστο και αποτελεσματικό, με το τιμόνι και το πλαίσιο να δίνουν αρκετή πληροφόρηση και σιγουριά στον οδηγό. Η Tonale, από την άλλη, δείχνει κάπως μπερδεμένη. Στα χαρτιά τα τετραπίστονα φρένα και το γρηγορότερο στην κατηγορία τιμόνι, σε συνδυασμό με τα Pirelli Ρ Zero, βάζουν πολύ ψηλά τις προσδοκίες για το κράτημα του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως το απόλυτο κράτημα είναι εξαιρετικό και τα φρένα είναι πολύ δυνατά και ξεπερνούν αρκετά τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Το τιμόνι βέβαια έχει λίγη αίσθηση και βάρος και το μηχανικό σύνολο δείχνει κάπως αργό σε αντιδράσεις σε σχέση με αυτό που περιμένεις. Στο ταξίδι οι παραπάνω χώροι του KIA δίνουν το κάτι παραπάνω, με το Adaptive Cruise Control της Tonale να δίνει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στον οδηγό. Εντός πόλης η ζυγαριά γέρνει παραπάνω προς την Tonale λόγω των μικρότερων διαστάσεων. Εκτός δρόμου και τα δύο δεν υπόσχονται πολλά, κυρίως λόγω της κίνησης μόνο στον εμπρός άξονα. Βέβαια το καλοκαίρι εύκολα θα φτάσεις σε μια παραλία από χωματόδρομο και την άνοιξη θα κινηθείς άνετα σε ήπιο χωματόδρομο σε μια εξόρμηση εκτός Αθηνών.

Το εσωτερικό είναι ένα ακόμα αρκετά διαφορετικό χαρακτηριστικό. Η KIA έχει υιοθετήσει δύο μεγάλες οθόνες για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα που πατάνε πάνω σε ένα μαύρο πάνελ. Η εικόνα είναι αρκετά φουτουριστική, με τα υλικά να είναι καλά και τους χώρους να ξεχωρίζουν, μια και μιλάμε για ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η ALFA από την άλλη έχει συνδυάσει το κλασικό design και τα ποιοτικά υλικά με την τεχνολογία και τα εξαιρετικά καθίσματα, κάνοντας κάποιες θυσίες στους χώρους των επιβατών που προέρχονται από την ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση. Ο χώρος των αποσκευών και στα δύο είναι αρκετός, με το ΚΙΑ να υπερέχει κατά 62 λίτρα αλλά να μη διαθέτει αυτόματο άνοιγμα για την πέμπτη πόρτα.

Ο σκοπός της Tonale και του Sportage είναι να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν καλή οδική συμπεριφορά και ξεχωριστή σχεδίαση, μια και τα δύο είναι σχήματα που δύσκολα περνούν απαρατήρητα. Οι προσεγγίσεις είναι τελείως διαφορετικές, αλλά παραμένουν σφαιρικές και ολοκληρωμένες. Προσωπική επιλογή είναι το Sportage που δεν βγήκε τυχαία αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2023, με την Tonale να διατηρεί μια ξεχωριστή θέση μια και είναι το αυτοκίνητο που υπόσχεται να ξανακάνει την ALFA Romeo πιο εμπορική.

Tonale Tonale Tonale Tonale Tonale Tonale

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή BMW 220i Active Tourer 1.5 MHEV 170ps: Εκτός πόλης δίνει «τα ρέστα του»…

Δοκιμή Hyundai Tuscon HEV 1.6 230 HP 6 AT: Τα μεγαλύτερα οφέλη του κρύβονται στην κατανάλωση

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ