Με στόχο τη μεγέθυνση των Τερματικών Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά οι διοικήσεις του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε., συνδιαμόρφωσαν Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής Διευθέτησης, το οποίο θα τεθεί υπόψη των Διοικητικών Συμβουλίων των δύο εταιριών τη μεθεπόμενη εβδομάδα.
Με βάση το Πρακτικό αυτό η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει (α) να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ (β) να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του (γ) να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του (δ) να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον 7 Γ/Γ Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία. (ε) να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκ. ευρώ, (ζ) να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα, (στ) να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοσθεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτιων της αρχικής Σύμβασης (η) να προσκομίσει ή επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και (θ) με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU’s σε 6.200.000 TEU’s.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044). Ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.
Το συμβατικό κείμενο συμφωνήθηκε να τεθεί υπόψη (α) των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιριών (β) του Ελεγκτικού Συνεδρίου (γ) να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα και φυσικά (δ) να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.
Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.