Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Συνεργασία Ferrari – CONI

Παρακολουθώντας είκοσι ανθρώπους συντονισμένους σαν “ένα σώμα – μια ψυχή” ν’ αλλάζουν 4 ελαστικά σε 2 δευτερόλεπτα θαυμάζεις την άριστη χορογραφία αλλά όπως και σε άλλα θεάματα, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι πόσα απαιτούνται για να φτάσει κανείς σε τέτοιο επίπεδο.
Μερικά πράγματα πιθανόν να τα υποψιάζεστε ή να τα έχετε διαβάσει στο παρελθόν σε σχετικά άρθρα μας, όπως οι χιλιάδες πρόβες, η εξέλιξη μέχρι το απώτατο όριο όλων των εξαρτημάτων που συμμετέχουν, από αερόκλειδα και μπουλόνια μέχρι γρύλλους και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης. Όλα υπό το πρίσμα της ελαχιστοποίησης του χρόνου.
Ο ίδιος δρόμος ακολουθείται και από τα μέλη της ομάδας που συμμετέχουν στο πιτ στοπ. Η φυσική τους κατάσταση, η μυϊκή τους ικανότητα το τι θα φάνε, τι θα πιούνε όχι μόνο το τριήμερο του αγώνα αλλά όλη τη σεζόν αποτελεί αντικείμενο δουλειάς και μελέτης σε συνεργασία με κορυφαίους επαγγελματίες.
Αν κάποιος δεν είναι υποψιασμένος πόσο πολύ ψάχνουν τα πάντα στη F1, δύσκολα φαντάζεται ότι μπορεί να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα στη Ferrari και την CONI, την Ιταλική Ολυμπιακή Ομάδα Αθλίατρων. Η CONI μετρά το επίπεδο φυσικής κατάστασης και αθλητικής ικανότητας των μελών της Ferrari που απαρτίζουν την ομάδα των πιτ στοπ. Πιθανόν να μην γνωρίζετε πως το βάρος ενός τροχού F1 ξεπερνά τα 12kg. Προσπαθώντας να τον μετακινήσετε σε συγκεκριμένο χώρο θα αντιληφθείτε πως αυτό απαιτεί σημαντική μυϊκή ικανότητα. Αν τώρα προσθέσετε, την πυρίμαχη στολή με τα γάντια, την αφόρητη ζέστη, την πίεση του αγώνα, το πιθανό ξενύχτι το προηγούμενου βράδυ για να επισκευαστεί το μονοθέσιο και την ένταση της στιγμής όταν πλησιάζει με 80km/h για να σταματήσει ακριβώς μπροστά σου, ίσως αρχίσετε να συνειδητοποιείται το βαθμό δυσκολίας. Η κίνηση πρέπει να είναι απέριττη, ακριβής, ταχύτατη. Ένα λάθος και ο αγώνας μπορεί να οριοθετηθεί αρνητικά.
Ο επικεφαλής αθλίατρος της Ιταλικής Ολυμπιακής Ομάδας, Πιέρο Φασίνο χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους και τον ίδιο εξοπλισμό για τους Ιταλούς ολυμπιονίκες και τα μέλη της Ferrari. Μετρήσεις αεροβικής κατάστασης, τεστ κοπώσεως, αντανακλαστικών αλλά και περιφερειακής όρασης είναι στην ημερήσια διάταξη ώστε να βελτιωθεί η ικανότητα των μηχανικών. Ειδικά για την βελτίωση της περιφερειακής όρασης, ικανότητας κρίσιμης σε τέτοιες καταστάσεις χρησιμοποιείται το BATAC test. Εκεί καλείσαι να σβήσεις όσα περισσότερα φώτα μπορείς μέχρι να συνηθίσει το μάτι να κινείται ανεξάρτητα από το κεφάλι. Με βάση τα αποτελέσματα το ιατρικό τημ της CONI, βγάζει συγκεκριμένο πρόγραμμα εκγύμνασης και διατροφής για κάθε μέλος της ομάδας πιτ στοπ. Το πρόγραμμα ποικίλει ανάλογα τι καλείται να κάνει ο καθένας. Οι τροχοί θέλουν δύναμη σε ώμους, κοιλιά, το αερόκλειδο σε πήχυ και δικέφαλο, ο σηματωρός πρέπει να βλέπει περιφερειακά, ο χειριστής του γρύλλου πρέπει να έχει δυνατό κορμό, πόδια και άριστα αντανακλαστικά και ούτε ο καθεξής. Τα μέλη της ομάδας επισκέπτονται σε τακτά χρονικά διαστήματα το εργαστήριο της CONI όπου γίνεται αξιολόγηση της κατάστασής τους και της προόδου.
To ΒΑΤΑC τεστ χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της περιφερειακής όρασης. Ένας μέσος άνθρωπος σβήνει περίπου 70 φώτα το λεπτό. Οι πιλότοι της F1 έχουν ρεκόρ πάνω από 140 φώτα το λεπτό.
Πηγή: Protothema

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ