Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Σύσταση επιχείρησης ηλεκτρονικά: Αυτόματη πλέον η έκδοση Αριθμού Μητρώου Εργοδότη του e-ΕΦΚΑ

Σε λίγα δευτερόλεπτα, από περίπου 4 ημέρες που χρειάζονταν μέχρι πρότινος, γίνεται η έκδοση Αριθμού Μητρώου Εργοδότη του e-ΕΦΚΑ καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσης στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.

Η σύσταση νέας επιχείρησης με τη μέγιστη ταχύτητα γίνεται χάρη στη διασύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων της Υπηρεσίας μιας στάσης με τον e-ΕΦΚΑ.

Μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των συστημάτων του e-ΥΜΣ και του e-ΕΦΚΑ, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα, από περίπου 4 ημέρες που χρειάζονταν μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.

Ήδη έχουν διεκπεραιωθεί 1.757 υποθέσεις λήψης Αριθμού Μητρώου Εργοδότη (ΕΦΚΑ) με τη σύσταση νέων εταιρειών με τρόπο αυτόματο, γρήγορο και ηλεκτρονικό.

Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέγονται και μεταφέρονται στο πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ και από εκεί εκδίδεται αυτόματα ο Αριθμός Μητρώου Εργοδότη. Ειδικότερα, τα στοιχεία που διαβιβάζονται αυτόματα και ηλεκτρονικά μέσω της διασύνδεσης από την Υπηρεσία Μίας Στάσης στον e-ΕΦΚΑ περιλαμβάνουν:

  • τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. και τον Α.Φ.Μ. της εταιρείας
  • τον Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) της σύστασης της εταιρείας και
  • τα στοιχεία της εταιρείας και των εταίρων ή διαχειριστών ή μελών ΔΣ όπως απαιτούνται από την κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία.

Ο e-ΕΦΚΑ στη συνέχεια επιστρέφει στην Υπηρεσία μιας Στάσης του Γ.Ε.ΜΗ. τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη που έλαβε η εταιρεία κατά την ηλεκτρονική εγγραφή της σε αυτόν και η Υπηρεσία Μιας Στάσης ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο σε πραγματικό χρόνο παραδίδοντάς του τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη. Ο ενδιαφερόμενος κάνοντας χρήση του Αριθμού Μητρώου Εργοδότη μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά διαπιστευτήρια από τον e-ΕΦΚΑ και να προβεί στη συνέχεια σε πρόσληψη προσωπικού, υποβολή ΑΠΔ κλπ.

Η νέα αυτή ψηφιακή υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου πολλαπλών παρεμβάσεων για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και τη βελτίωση του διεθνούς δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, που υλοποιείται από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την υποστήριξη της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Οι κκ Α. ΓεωργιάδηςΑ. Σκέρτσος και Χ. Χάλαρης έκαναν την ακόλουθη σύντομη δήλωση: «Η Ελληνική Κυβέρνηση πιστή στις δεσμεύσεις της να κάνει την Ελλάδα πιο ψηφιακή, πιο εξωστρεφή και πιο παραγωγική, προχωρά σταθερά και μεθοδικά στην υλοποίηση πολιτικών που έχουν σαν στόχο να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των πολιτών, εργαζόμενων και επιχειρηματιών, και ταυτόχρονα πιο ελκυστική τη χώρα μας για να προσελκύσει νέες επενδύσεις. Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που μειώνουν την ταλαιπωρία των πολιτών και αυξάνουν την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων είναι το ελάχιστο και αυτονόητο που οφείλουμε να παρέχουμε σε κάθε φορολογούμενο πολίτη της χώρας μας».

Mέχρι πρότινος, η σύσταση μιας εταιρείας ολοκληρωνόταν σε ελάχιστο χρόνο λαμβάνοντας αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. και ΑΦΜ, όμως ο νόμιμος εκπρόσωπος /ιδρυτής της έπρεπε να κλείσει ραντεβού, να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να επισκεφθεί ένα από τα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ για να εγγραφεί και να λάβει Αριθμό Μητρώου Εργοδότη, διαδικασία που προκαλούσε σημαντικές καθυστερήσεις, χρονοβόρες μετακινήσεις και ταλαιπωρία.



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ