Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024

Τα 388 άγρυπνα… μάτια της Τροχαίας

Η οδική ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα και το τελευταίο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση γίνεται με την εγκατάσταση 388 νέων καμερών σε φωτεινούς σηματοδότες.


Εγκατάσταση καμερών στα φανάρια για την καταγραφή των οδηγών που περνούν με κόκκινο


Η πρωτοβουλία αυτή έχει στόχο να βελτιώσει τη συμπεριφορά των οδηγών και να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα, καταγράφοντας παραβάσεις που σχετίζονται με τον κόκκινο σηματοδότη, καθώς και άλλες παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Το ιστορικό της απόφασης

Το 2020 η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να ξεκινήσουν την εγκατάσταση καμερών σε φωτεινούς σηματοδότες για την καταγραφή των οδηγών που περνούν με κόκκινο. Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή έγινε στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και στην Καλαμακίου, με τις κάμερες να καταγράφουν σημαντικό αριθμό παραβάσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι παραβάσεις έφτασαν τις 17 την ώρα, ενώ σε μόνο μία ημέρα καταγράφηκαν 160 παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη. Ωστόσο, ενώ οι κάμερες κατέγραφαν τις παραβάσεις, τα πρόστιμα δεν αποστέλλονταν στους παραβάτες, γεγονός που ενίσχυσε την αίσθηση ατιμωρησίας στους οδηγούς.

Με την πρόσφατη έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου η Περιφέρεια Αττικής προχωρεί στην προμήθεια και εγκατάσταση 388 νέων καμερών, οι οποίες αναμένεται να τεθούν σύντομα σε πλήρη λειτουργία. Αυτή τη φορά οι κάμερες θα είναι συνδεδεμένες με το ηλεκτρονικό σύστημα βεβαίωσης προστίμων, εξασφαλίζοντας ότι οι παραβάτες θα λαμβάνουν απευθείας τις κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος.

Τα σημεία εγκατάστασης

Οι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν σε κεντρικές διασταυρώσεις της Αττικής, όπου παρατηρείται υψηλή παραβατικότητα και υπάρχουν συχνά τροχαία ατυχήματα. Ορισμένα από τα πιο κρίσιμα σημεία είναι: Λεωφόρος Ποσειδώνος (Ελληνικό, Βούλα, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο), Λεωφόρος Βουλιαγμένης (Δάφνη, Αλίμου, Ιασωνίδου), Λεωφόρος Βάρης – Κορωπίου – Βασιλίσσης Σοφίας (συμβολή με Βασιλέως Κωνσταντίνου), Λεωφόρος Συγγρού (Φιξ), Λεωφόρος Θησέως (Δαβάκη – Καλλιθέα), Λεωφόρος Μεσογείων (Κατεχάκη και Αγία Παρασκευή), Λεωφόρος Κηφισίας (Φάρος Ψυχικού, Υγεία, ΚΑΤ, Πανόρμου), Λεωφόρος Μαραθώνος – Λεωφόρος Λαυρίου – Διασταύρωση Υμηττού με Α΄ Νεκροταφείο (Παγκράτι), Ηρώων Πολυτεχνείου και Παύλου Πεντάρη (Ηλιούπολη).

Αυτά τα σημεία έχουν επιλεγεί με βάση τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς παρουσιάζουν υψηλή παραβατικότητα και συχνά τροχαία ατυχήματα. Η Περιφέρεια Αττικής θα είναι υπεύθυνη για τη σωστή λειτουργία και συντήρηση των καμερών.

Πώς θα λειτουργεί το σύστημα

Σε αντίθεση με το πιλοτικό πρόγραμμα, αυτή τη φορά το σύστημα θα λειτουργεί κανονικά, με την αποστολή των προστίμων στους παραβάτες μέσω ηλεκτρονικού συστήματος. Οι κάμερες θα καταγράφουν φωτογραφίες και βίντεο των παραβάσεων που θα αποστέλλονται στην Τροχαία και οι παραβάτες θα ενημερώνονται για τα πρόστιμα και τις ποινές που προβλέπει ο ΚΟΚ. Επιπλέον, οι κάμερες δεν θα καταγράφουν μόνο τις παραβάσεις του κόκκινου σηματοδότη, αλλά και τους οδηγούς που σταματούν πάνω στις διαβάσεις πεζών, κάτι που θεωρείται παραβίαση του ΚΟΚ. Αν κάποιος οδηγός σταματήσει πάνω στη διάβαση θα αντιμετωπίζεται ως παραβάτης που πέρασε με κόκκινο και θα υπόκειται στις ανάλογες κυρώσεις.

Ο σκοπός των καμερών

Η εγκατάσταση των 388 καμερών καταγραφής παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη δεν έχει ως κύριο στόχο την αύξηση των εσόδων από πρόστιμα, αλλά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη είναι μία από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις και συχνά οδηγεί σε σοβαρά ή θανατηφόρα ατυχήματα. Η παρουσία καμερών σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας έχει αποδειχθεί ότι δρα αποτρεπτικά, καθώς οι οδηγοί γίνονται πιο προσεκτικοί όταν γνωρίζουν ότι οι παραβάσεις τους θα καταγραφούν και θα τιμωρηθούν. Το πιλοτικό πρόγραμμα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος απέδειξε ότι η παρουσία καμερών μπορεί να μειώσει σημαντικά τις παραβάσεις. Στην αρχή της λειτουργίας των δύο καμερών, οι ημερήσιες παραβάσεις μειώθηκαν στις 5. Ωστόσο, όταν έγινε γνωστό ότι τα πρόστιμα δεν αποστέλλονταν, οι παραβάσεις αυξήθηκαν δραματικά, με πάνω από 160 καταγραφές ημερησίως. Με το νέο σύστημα η παραβατικότητα αναμένεται να περιοριστεί, καθώς οι οδηγοί θα γνωρίζουν ότι οι συνέπειες των πράξεών τους θα είναι άμεσες.

Η πλήρης ενεργοποίηση του συστήματος αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Αττική. Με τη συλλογή στατιστικών στοιχείων για τις παραβάσεις και τα τροχαία ατυχήματα, οι Αρχές θα είναι σε θέση να λαμβάνουν πιο στοχευμένα μέτρα για την περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών στους δρόμους. Σε συνδυασμό με τις επικείμενες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η χρήση καμερών σε φωτεινούς σηματοδότες αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην προώθηση μιας κουλτούρας υπευθυνότητας στον δρόμο.

κάμερες

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακινησία στους δρόμους της Αθήνας

Η Hyundai στην Art Athina 2024 στο Ζάππειο Μέγαρο

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ