Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Τα επικοινωνιακά σωσίβια

Μας είπαν, και δεν έχουμε καμία διάθεση να το αμφισβητήσουμε, πως η έκρηξη του πληθωρισμού δεν ήταν ελληνικό φαινόμενο αλλά εισαγόμενο, οφειλόμενο όχι μόνο στην αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία ή στον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και στην απληστία των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύτηκαν τις συνθήκες και ανέβασαν κατακόρυφα τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών και τα κέρδη τους.

Και κάπως έτσι είδαμε να μπαίνουν περιορισμοί στα ποσοστά κέρδους των σούπερ μάρκετ και ρίξαμε το «μπαλάκι» των ευθυνών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που απέτυχε να μας προστατεύσει από τις αθέμιτες πρακτικές των πολυεθνικών που κερδοσκοπούν στην Ελλάδα.

Και ύστερα ήρθε το καλοκαίρι, με την τουριστική έκρηξη που παρατηρείται κυρίως τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στη χώρα μας, και γνωρίσαμε έναν ακόμη πληθωρισμό, τον «πληθωρισμό της αρπαχτής». Τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια που μας έκαναν «ανεπιθύμητους» στα ελληνικά νησιά στην ίδια την πατρίδα μας, τις ξαφνικές ανατιμήσεις του φαγητού στα εστιατόρια, τις αστρονομικές τιμές της ξαπλώστρας, χωρίς να υπολογίζουμε την ελάχιστη υποχρεωτική κατανάλωση ανά ομπρέλα και τις τρελές τιμές στα mini market των παραθεριστικών τόπων.

Και ενώ είπαμε καλοκαίρι είναι θα περάσει, ήρθε ο Σεπτέμβριος της επιστροφής με ένα νέο κύμα ανατιμήσεων στις πόλεις, με τους λογαριασμούς του ρεύματος να… καίνε, τα σχολικά να πονούν και το σούπερ μάρκετ να γίνεται ντελικατέσεν, με τη Eurostat να μας λέει ότι ο δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα αυξήθηκε για τρίτο συνεχόμενο μήνα στο 3,1%, αντίθετα με τον πληθωρισμό στην Ευρωζώνη που υποχώρησε στο 2,2% από 2,6% τον Ιούλιο, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να σημειώνονται στις ισχυρότερες οικονομίες της Ευρώπης, όπως στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

Κάπου υπάρχει λάθος, και πρέπει η κυβέρνηση να αναζητά όχι επικοινωνιακά σωσίβια, αλλά λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας. Στο κάτω κάτω αυτή είναι η δουλειά της.

 

 

Όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ” 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ