Μείωση του προσωπικού και συγχώνευση ή αναστολή λειτουργίας των διάσπαρτων λειτουργικών μονάδων των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, σενάριο που εξετάζει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των προσπαθειών για αναδιάρθρωση και ιδιωτικοποίηση των αμυντικών βιομηχανιών, εντός του 2014.
Στα ΕΑΣ απασχολούνται περίπου 900 εργαζόμενοι, οι οποίοι όμως έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, καθώς είναι απλήρωτοι εδώ και έξι μήνες. Τα χρέη της εταιρείας υπολογίζονται σε 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι κρατικές επιχορηγήσεις που έλαβε η εταιρεία την οκταετία 2004-2012 είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Γιάννης Δεμίρης, ανέφερε ότι η επιχείρηση θα μπορούσε να πάρει σημαντικές οικονομικές ανάσες από την εξασφάλιση συμβάσεων αναφέροντας ως παράδειγμα τη σχεδιαζόμενη συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία ΑΤΚ, αξίας 200 εκατ. ευρώ σε βάθος πέντε ετών, για κατασκευή πυρομαχικών 40 χιλιοστών για την πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ.
Για να υλοποιηθεί ωστόσο η σύμβαση με την ΑΤΚ, θα πρέπει να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους. Για να γίνει αυτό, όπως υπολογίζει ο κ. Δεμίρης, η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 30 εκατ. ευρώ, τα οποία, όπως εκτιμά, μπορούν να βρεθούν από δανεισμό.
Σε ό,τι αφορά την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), εκεί απασχολούνται 363 εργαζόμενοι με τις ζημίες της εταιρείας να υπερβαίνουν τα 60 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία τριετία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η μελέτη που θα εκπονήσουν οι ειδικοί σύμβουλοι θα προβλέπει συνεργασία της ΕΛΒΟ με άλλες δύο αμυντικές βιομηχανίες, την ΕΑΒ και τα ΕΑΣ.
Πιο δυσεπίλυτο είναι το πρόβλημα της ΛΑΡΚΟ, δεδομένου και του φακέλου που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με το ενδεχόμενο κρατικής υποστήριξης προς την εταιρεία. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία ανταγωνισμού της Κομισιόν εξετάζει πιθανές κρατικές ενισχύσεις ύψους 130 εκ. ευρώ.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται δεν προβλέπει απαραίτητα μείωση προσωπικού, ούτε διακοπή λειτουργίας του παραγωγικού τμήματος, καθώς η επαναλειτουργία μονάδων μετά από τυχόν διακοπή θα απαιτούσε έξι μήνες και σημαντική επένδυση.
Ωστόσο, το σχέδιο προβλέπει σημαντική μείωση των χρεών, τα οποία υπερβαίνουν τα 300 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα χρέη θα πρέπει να μειωθούν με τρόπο ο οποίος να μη συνιστά κρατική ενίσχυση.
Πηγή: skai.gr