Το μεγάλο μέγεθος των ειδικών αυτοκόλλητων σημάτων, που είναι υποχρεωμένοι να βάλουν στα ταξί για να ενημερώνονται οι επιβάτες ότι γίνονται αποδεκτές οι πληρωμές με κάρτες, επικαλούνται οι ταξιτζήδες για να μην παραλάβουν τα σήματα και να ξεκινήσει η εφαρμογή του μέτρου.
Η τοποθέτηση ειδικού αυτοκόλλητου σήματος στο τζάμι της πίσω δεξιά πόρτας σε κάθε ταξί, για τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, ανακοινώθηκε στις 31 Ιουλίου, από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης νόμου.
Η απόφαση όριζε μάλιστα πως τα αυτοκόλλητα θα παραδοθούν στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί, η οποία με τη σειρά της θα τα παρέδιδε στα μέλη της και οι ταξιτζήδες θα είχαν τρεις εβδομάδες προθεσμία από την ώρα της παραλαβής να τα τοποθετήσουν για να μην εισπράξουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.
Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει το παραμικρό, καθώς η Πανελλήνια Ομοσπονδία αρνήθηκε να παραλάβει τα αυτοκόλλητα, με εκπροσώπους της να κάνουν λόγο για «τεράστιο μέγεθος» και «αυτοκόλλητα -έκτρωμα» τα οποία μάλιστα εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών . Το πρόβλημά τους, φαινομενικά είναι το μέγεθος του αυτοκόλλητου (25χ12 εκατοστά) όπως ορίζει η υπουργική απόφαση γι’ αυτό και ζητούν διαστάσεις μεγέθους πιστωτικής κάρτας (5χ10 εκατοστά).
Στην πραγματικότητα όμως το ζήτημα είναι η καθυστέρηση εφαρμογής του μέτρου, προκειμένου να αποφεύγουν την έκδοση αποδείξεων και τη διαβίβαση των στοιχείων των εσόδων στην ΑΑΔΕ, συνεχίζοντας στην πεπατημένη των τελευταίων ετών.
Επειδή, με βάση την απόφαση, δεν μπορεί να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση των τριών εβδομάδων για την τοποθέτηση των αυτοκόλλητων, το ΥΠΕΘΟ πρόκειται να προχωρήσει στην τροποποίηση της υπουργικής απόφασης για τον τρόπο διάθεσης των αυτοκόλλητων σημάτων.
Μια πιθανή εκδοχή είναι η νέα απόφαση να ορίζει πως οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν υποχρέωση να παραλάβουν εντός συγκεκριμένης προθεσμίας από την εφορία τα αυτοκόλλητα . Μια άλλη εναλλακτική, να τους σταλεί με email το αυτοκόλλητο, να αναλάβουν να το εκτυπώσουν και να το κολλήσουν οι ίδιοι. Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΕΘΟ είναι αποφασισμένο με τη συνεργασία της ΑΑΔΕ να επιβάλλει πρόστιμα 1.000 ευρώ σε όσους δεν συμμορφωθούν.
Το μέτρο αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS και την εμφάνιση (με τη διαβίβαση των στοιχείων) όλων των σχετικών εισπράξεων στην ΑΑΔΕ, βάζοντας έτσι ένα ακόμα «φρένο» στα υποδηλωμένα εισοδήματα.
Στις φετινές φορολογικές δηλώσεις οι ταξιτζήδες εμφάνισαν μέσο μηνιαίο εισόδημα 545 ευρώ με την πλειονότητα να φορολογούνται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα και να καλούνται να πληρώσουν φόρο 1.481 ευρώ κατά μέσο όρο. Το μέσο τεκμαρτό τους εισόδημα είναι 972 ευρώ.
Το αυτοκόλλητο σήμα αναγράφει στα ελληνικά και στα αγγλικά, ότι ο οδηγός υποχρεούται:
*Να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής, και:
*Να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
Ο πελάτης ΔΕΝ υποχρεούται:
*Να πληρώσει με μετρητά, και:
*Να πληρώσει, πριν λάβει τη νόμιμη απόδειξη.