Ο πατέρας της Μάρθης Ψαροπούλου, που έχασε τη ζωής της στα Τέμπη, αποκάλυψε ότι η Hellenic Train χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο παράτυπα εδώ και τέσσερα χρόνια
«H Hellenic Train χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παράτυπα από το 2019», αποκάλυψε το βράδυ της Παρασκευής ο Αντώνης Ψαρόπουλος, νομικός και πατέρας της εικοσάχρονης Μάρθης, που σκοτώθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, που μίλησε στο Kontra Channel, από τα στοιχεία της ποινικής έρευνας που είναι σε εξέλιξη, έχει προκύψει ότι εδώ και τέσσερα χρόνια η Hellenic Train, δεν έχει υπογράψει, ως οφείλει από το νόμο, σύμβαση πρόσβασης και χρήσης του δικτύου.
«H Hellenic Train», τόνισε ο Αντώνης Ψαρόπουλος, «κινείται στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με βάση νόμο του 2022, ο οποίος επικύρωσε τη συμφωνία παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το ελληνικό Δημόσιο στην ίδια και με βάση συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου, η οποία υπογράφεται μεταξύ της σιδηροδρομικής επιχείρησης, δηλαδή της ίδιας και του διαχειριστή του δικτύου, δηλαδή του ΟΣΕ».
«Αυτή η σύμβαση χρήσης του δικτύου, η οποία είναι πολύ σημαντική, διότι καθορίζει λεπτομέρειες, αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο συμβαλλόμενων μερών, πρέπει να υπογράφεται κάθε έτος», όπως εξήγησε, για να τονίσει χαρακτηριστικά πως «επί τέσσερα χρόνια, δηλαδή από το 2019 οπότε υπογράφηκε η τελευταία σύμβαση, δεν έχει υπογραφεί συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου».
«Δεν υπογράφηκε ούτε μετά το δυστύχημα» στα Τέμπη, προσέθεσε μάλιστα ο κ. Ψαρόπουλος.
«Από το 2020 η Hellenic Train χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο παράτυπα»
Επισήμανε, ακόμη, ότι «η σύμβαση παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Hellenic Train προβλέπει ρητά ότι αυτή η συμφωνία υπογράφεται κάθε έτος και πρέπει να κοινοποιείται εντός 30 ημερών στο υπουργείο Μεταφορών».
«Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Μεταφορών γνώριζε ότι δεν υπάρχει συμφωνία χρήσης του δικτύου», υπογράμμισε.
Όπως αποκάλυψε, επίσης, «ο ΟΣΕ απέστειλε, τον Νοέμβριο του 2021, εξώδικο προς την Hellenic Train, προκειμένου να υπογράψει τις συμβάσεις χρήσης του δικτύου των ετών 2020 και 2021, δηλώνοντας ότι διαφορετικά θα αναγκαζόταν, προς διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των μεταφορών, να πράξει τα νόμιμα».
«Αυτή η εξώδικη δήλωση», σημείωσε καταληκτικά ο κ. Ψαρόπουλος, «δεν απαντήθηκε ποτέ. Με άλλα λόγια, από την 1η Ιανουαρίου 2020 χρησιμοποιείται το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς να είναι σε ισχύ συμφωνία χρήσης του».