Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024

Τέμπη – Ν. Κουτσούμπα: «Ποιοι (και γιατί) προσπαθούν να ενοχοποιήσουν τον πατέρα μου» – Τραγικά λάθη από τους ιατροδικαστές!

Για την προσπάθεια ορισμένων να μετακυλήσουν την ευθύνη στον αδικοχαμένο πατέρα της μιλάει στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» η κόρη του Γιώργου Κουτσούμπα, μηχανοδηγού του μοιραίου Intercity, Νάσια. «Για ορισμένους είναι προφανές πως είναι προτιμότερο το δυστύχημα να οφείλεται σε δύο ανθρώπινα λάθη (σ.σ. εννοεί σε λάθος χειρισμούς του πατέρα της και του προφυλακισμένου σταθμάρχη, Βασίλη Σαμαρά) παρά στα λάθη και στις παραλείψεις όλων εκείνων που σκόρπισαν τον θάνατο σε 57 συνανθρώπους μας», αναφέρει με αφοπλιστικό τρόπο και καταγγέλλει «δυσκολία» των Αρχών να διερευνήσουν και να ικανοποιήσουν συγκεκριμένα αιτήματα, τα οποία έχουν κατατεθεί από την οικογένειά της σε ό,τι αφορά το εκκωφαντικό, όπως το χαρακτηρίζει, κενό των 11 λεπτών που υπάρχει στις συνομιλίες μεταξύ του πατέρα της και του σταθμάρχη!

Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΧΡΥΣΙΚΑΚΗ

Η μηνυτήρια αναφορά

Ως γνωστόν, πριν από λίγες ημέρες η οικογένεια του μηχανοδηγού κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά -στην Εισαγγελία Λάρισας- ζητώντας τον εντοπισμό των φυσικών και των ηθικών αυτουργών για τη διαγραφή 11 λεπτών από τις συνομιλίες μεταξύ μηχανοδηγού και σταθμάρχη Λάρισας, λίγο πριν από τη σύγκρουση των τρένων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως «καθίσταται προφανές ότι κάποιοι ενεργώντας κατ’ εντολήν ετέρων επενέβησαν στo καταγραφικό αρχείο με τις συνομιλίες και διέγραψαν το 11λεπτο μεταξύ του χρονικού διαστήματος από 22:56:54 έως και 23:07:24 για λόγους που όλοι πλέον αντιλαμβανόμαστε και οι οποίοι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διερεύνησης».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι ο μηχανοδηγός «σταμάτησε όταν αντιλήφθηκε ότι αλλάζει ξαφνικά γραμμή από την άνοδο στην κάθοδο και προφανέστατα σταμάτησε προκειμένου να ενημερώσει τον σταθμάρχη Λάρισας και να λάβει σαφείς εντολές. «…Με βάση τα ανωτέρω γεγονότα […] προκύπτει μετά βεβαιότητας ότι κάποιοι με εντολή έτερων προσώπων αλλοίωσαν κρίσιμα αποδεικτικά στοιχεία για την αποκάλυψη της αλήθειας. Επενέβησαν χωρίς δικαίωμα και κατά παράβαση των τεθειμένων καθηκόντων τους σε καταγραφικό μηχάνημα του ΟΣΕ και σε ψηφιακό υλικό που αποτύπωνε το σύνολο των διαλόγων όλων των εμπλεκόμενων προσώπων, και απέκοψαν συγκεκριμένες συνομιλίες και επομένως αλλοιώνοντας με απόλυτο δόλο κρίσιμο αποδεικτικό υλικό ποινικής, κακουργηματικής φύσεως δικογραφίας», καταλήγει η μηνυτήρια αναφορά.

Καμία απάντηση

Από την πλευρά της η Νάσια Κουτσούμπα καταγγέλλει στην «Μ» ότι το κενό των 11 λεπτών στις συνομιλίες συνδέεται χρονικά με την πορεία της διαδρομής. «Από τον Σεπτέμβριο του 2023 είχαμε καταθέσει υπόμνημα στον εφέτη ανακριτή εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το αν τα ηχητικά είναι έγκυρα και ορθά. Από τότε είχαμε εντοπίσει το 11λεπτο κενό στις συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού και του σταθμάρχη, αλλά επικρατούσε απόλυτη σιωπή. Τότε δεν μπορούσαμε να το συσχετίσουμε. Μέσα στη δικογραφία πλέον έχουν συμπεριληφθεί καταθέσεις επιβατών και μηνύσεις που αναφέρουν ξεκάθαρα ότι η αμαξοστοιχία αφού έφυγε από τη Λάρισα, μετά από λίγα λεπτά σταμάτησε στο μέσο της διαδρομής στη μέση του πουθενά, στο απόλυτο σκοτάδι, χωρίς να υπάρχει σταθμός, και μετά από λίγο ξαναξεκίνησε.

Το διάστημα αυτό της στάθμευσης πρέπει να είναι στο κλειδί και συμπίπτει χρονικά με το 11λεπτο κενό στις ηχητικές συνομιλίες. Κάποιος που έχει γνώση της δικογραφίας, και έχει ακούσει τις συνομιλίες, βλέπει ότι και πριν από την εντολή της αναχώρησης από τη Λάρισα και μετά το δυστύχημα υπάρχουν συνομιλίες ανά λίγα δευτερόλεπτα. Δεν υπάρχει τόσο μεγάλο κενό 11 λεπτών που δεν μιλάει έστω και ένας κλειδούχος. Εμείς ζητάμε από τον ανακριτή και τις δικαστικές αρχές να ερευνήσουν τι έχει γίνει αυτά τα 11 λεπτά. Γιατί δεν υπάρχει πιθανότητα να μην κατάλαβε ο πατέρας μου ότι έχει μπει στην αντίθετη γραμμή, να στάθμευσε και να μη ρώτησε. Ο Γιώργος Κουτσούμπας ήταν έμπειρος μηχανοδηγός καθώς δούλευε από το 1982».

Επιπλέον, η κόρη του μηχανοδηγού εξηγεί ότι για να σταθμεύσει μια αμαξοστοιχία εκτός σταθμού, μαύρα μεσάνυχτα, στη μέση του πουθενά πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος και ο μηχανοδηγός πρέπει να συμπληρώσει έντυπο που να αναφέρει τον λόγο για τον οποίο αναγκάστηκε να σταθμεύσει, αν υπάρχει άνθρωπος στη γραμμή, αν υπάρχει πεσμένος κορμός. «Πρέπει να υπάρχει σοβαρή αιτία για να σταθμεύσει στο πουθενά χωρίς άδεια. Πριν από το Πάσχα καταθέσαμε τη μήνυση, ωστόσο από τον Σεπτέμβριο που είχαμε καταθέσει την αίτηση, δεν έχουμε κάποια απάντηση ότι έχει μπει πραγματογνώμονας. Οι λόγοι είναι εμφανείς. Πλέον καλύτερα δύο ανθρώπινα λάθη. Η κυβέρνηση είχε κάνει λόγο για ένα σοβαρό ανθρώπινο λάθος, είναι καλύτερα τα δύο ανθρώπινα λάθη!», καταλήγει.

Τραγικά λάθη και παραλείψεις από τους ιατροδικαστές!

Την πλήρη καταστρατήγηση του ιατροδικαστικού πρωτοκόλλου από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Λάρισας και την απαράδεκτη συμπεριφορά της προϊσταμένης της Υπηρεσίας, Ρουμπίνης Λεοντάρη, απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων στην τραγωδία των Τεμπών αποκάλυψε ο τραγικός πατέρας των δίδυμων κοριτσιών, Νίκος Πλακιάς. «Δεν δέχτηκαν τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών μας, δεν μας άφηναν να δούμε τα παιδιά μας, δεν ξέρουμε από τι πέθαναν».

Σήψη

Για σήψη στους κύκλους των ιατροδικαστών κάνει λόγο ο δικηγόρος Γιάννης Απατσίδης, αναφέροντας ότι στη Λάρισα ανέβηκε ομάδα ιατροδικαστών με σκοπό να συνδράμουν την εκεί Ιατροδικαστική Υπηρεσία βοηθώντας στην αυτοψία στον χώρο της τραγωδίας και στο έργο της ιατροδικαστικής επιστήμης ως προς την ταυτοποίηση και τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στα θύματα. Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη και το ερώτημα που εγείρεται είναι για ποιο λόγο ανέβηκαν οι ιατροδικαστές εφόσον δεν παρείχαν υπηρεσίες και ποιος έδωσε την εντολή να συμβεί αυτό. Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο κ. Απατσίδης, μόνον ο εισαγγελέας έχει το καθήκον να διατάξει την εμπλοκή της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας ή να ζητήσει τη συνδρομή ιατροδικαστών. Στην περίπτωση των Τεμπών ωστόσο φαίνεται ότι ο μηχανισμός δεν λειτούργησε όπως έπρεπε.

Εκτός όμως από αυτή καθαυτήν τη διαδικασία που ορίζει το ιατροδικαστικό πρωτόκολλο, στην περίπτωση της τραγωδίας των Τεμπών φαίνεται ότι κεκλεισμένων των θυρών ελήφθησαν αποφάσεις και ως προς την τέλεση των αμιγώς ιατροδικαστικών πράξεων που θα όριζαν την αιτία και το αιτιατό του θανάτου των επιβατών. Δεν ελήφθησαν τοξικολογικές και ιστολογικές εξετάσεις, με αποτέλεσμα οι συγγενείς των θυμάτων μέχρι και σήμερα να μη γνωρίζουν την αιτία θανάτου. Αντ’ αυτού εκδόθηκαν σωρηδόν ιατροδικαστικές εκθέσεις με αιτία θανάτου «απανθράκωση», πολτοποίηση, κακώσεις. Χωρίς περαιτέρω πληροφορίες, χωρίς αιτιολογία. Βιαστικά και επιπόλαια. Το ρεπορτάζ συνεχίζεται…

 

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ