Δύο φιάλες υγραερίου βρέθηκαν από τους πυροσβέστες στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος, Πότε επιτρέπεται και κάτω από προϋποθέσεις επιτρέπεται η μεταφορά ή η χρήση τους.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο Live News, βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος. Αυτό το γεγονός προκαλεί προβληματισμούς για το πως βρέθηκαν εκεί οι φιάλες κι εάν επιτρεπόταν να υπάρχουν εντός του τρένου.
Όπως εξήγησε ο κος Τσίγκας, πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, οι φιάλες υγραερίου επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.
Με βάση όσα διακρίνονται, η εμπορική αμαξοστοιχία που κινείται προς Λάρισα και η επιβατική που έχει ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα, βρίσκονται στην ίδια γραμμή, κινούνται με ταχύτητα 166 χλμ/ώρα και δεν μπορούν να αποφύγουν τη σύγκρουση.
Η αμαρτωλή σύμβαση 717 του ΟΣΕ
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης».
Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.
Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.
Πηγή: megatv.com