Ως κάτι αντίστοιχο με τα τέλη κυκλοφορίας στην ξηρά, παρουσίασε τη ρύθμιση για το τέλος στα σκάφη αναψυχής ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Ο υπουργός αιτιολογώντας τη σχετική τροπολογία στη Βουλή μίλησε για τόνωση των εσόδων και αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης, ενώ απάντησε και στην κριτική που δέχεται το υπουργείο περί φθηνών τελών και έκανε λόγο για δίκαιη και λειτουργική ρύθμιση, που καθιστά την χώρα ανταγωνιστική.
[quote_text color=”#000000″ text_color=”#ffffff”]Ο κ. Βαρβιτσιώτης υπενθύμισε ότι με όλες τις προηγούμενες ρυθμίσεις το δημόσιο δεν κέρδισε τίποτα σημαντικό σε ότι αφορά στα έσοδα του κράτους και ανέφερε χαρακτηριστικά τα απολογιστικά στοιχεία για το 2012 που φτάνουν τις 40.000 και του 2011 για 150.000 ευρώ.[/quote_text]
Ο Υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε επίσης ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρούνται βάρκες και σκάφη έως επτά μέτρα μήκος, ενώ επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος 200 ευρώ εκείνα που είναι από επτά ως 10 μέτρα. Για σκάφη άνω των 12 μέτρων η επιβάρυνση είναι 100 ευρώ ανά μέτρο ετησίως, με τα εκτιμώμενα έσοδα να φτάνουν -στον βαθμό που θα κάνουν καλά τη δουλειά τους οι εισπρακτικοί μηχανισμοί- τα 20 εκατομμύρια περίπου ετησίως.
Ζήτησε μάλιστα η ρύθμιση να εγκριθεί σήμερα, για να προετοιμαστούν καταλλήλως οι υπηρεσίες και το ηλεκτρονικό σύστημα να είναι έτοιμο ως την 1η Ιανουαρίου 2014.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε και για δύο κίνητρα προς τους ιδιοκτήτες σκαφών, με 50% μείωση για επαγγελματική χρήση και 30% μείωση την επόμενη χρόνια εφόσον οι ιδιοκτήτες αποδείξουν ότι τα σκάφη έμειναν όλη τη διάρκεια του χρόνου στην πατρίδα μας. Έκανε δε, λόγο για δύο τρόπους πληρωμής του φόρου, είτε ετησίως είτε μηνιαίως, με προσαύξηση 20% ανά μέτρο.