Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Τέλος στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιϊας

Μετά από 86 χρόνια, ένας Οργανισμός που είχε μείνει χωρίς αντικείμενο, ελήφθη μόλις τώρα απόφαση να κλείσει:

Με σημερινή του ανακοίνωση το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ανήγγειλε την κατάργηση του ΤΕΟ, το οποίο ουσιαστικά ιδρύθηκε για να εισπράττει χρήματα από διόδια και να χρηματοδοτεί τη συντήρηση και βελτίωση του οδικού δικτύου της χώρας.

Βέβαια, αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση για το πόσα χρήματα εισπράττονταν επί δεκαετίες και το πόσα έργα χρηματοδοτήθηκαν, διότι δρόμοι όπως η Κορίνθου – Πατρών, η Πατρών – Πύργου, η Αθηνών – Λαμίας τα Τέμπη και πόσα άλλα μέρη, βελτίωση δεν είδαν ποτέ κι ας θρηνούσαμε θύματα.

Είναι αλήθεια ότι με τη ανάθεση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων σε εταιρείες Ειδικού Σκοπού και την εκχώρηση σε αυτές, των διοδίων, ο ρόλος του ΤΕΟ περιορίστηκε στο να λειτουργεί τους Σταθμούς Διοδίων των Μαλγάρων και του Ακτίου σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης του βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου (ΕΟΔ) σε ιδιώτες το 2007.

Ετσι, σύντομα θα κατατεθεί στην Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για την κατάργηση του.

Παράλληλα και υπό το φως των διαπιστώσεων των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και των συνακόλουθων εισαγγελικών διώξεων για κρούσματα πλημμελούς διαχείρισης την περίοδο 2006 – 2011, παύεται το Διοικητικό Συμβούλιο και αντικαθίσταται από προσωρινό με υπηρεσιακά στελέχη, έως την εκκαθάριση της Τ.Ε.Ο. Α.Ε.

Το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) ιδρύθηκε το 1927 ως ΝΠΔΔ και το 2001 μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία (ΤΕΟ ΑΕ) με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο. Η εταιρεία είναι εκπρόσωπος της χώρας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαχειριστών Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (ASECAP).

 

Από την ίδρυσή του το ΤΕΟ λειτουργούσε όλους τους Σταθμούς Διοδίων των αυτοκινητοδρόμων και έμεινε με τους δύο που πραναφέραμε.

 

Εως τώρα τα έσοδα της εταιρείας προέρχονται από:

 

– τα τέλη των οχημάτων που διέρχονται από τους Σ.Δ.

– τα τέλη των μηχανημάτων έργου

– το 0,4% από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των αυτοκινήτων

– τις κυκλοφοριακές συνδέσεις

Πολλά χρήματα εισπράχθηκαν επί δεκαετίες, όμως έργα και βελτιώσεις υφιστάμενων δεν είδαμε. Δυστυχώς πήγαν όλα στη λεγόμενη “μαύρη τρύπα” που συνεχώς άνοιγε, σε εργολαβίες που υπερτιμολογούσαν σε άσφαλτο που στρωνόταν και ήθελε ξήλωμα μετά από λίγο καιρό.

 

Ας ελπίσουμε ότι κλείνοντας έναν Οργανισμό δεν θα ανοίξει άλλη πληγή.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ