Τα εμπλεκόμενα Υπουργεία ετοιμάζουν ειδική νομοθεσία για τον… εξαγνισμό των μητρώων οχημάτων, καθώς πολλά αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και φορτηγά, που έχουν καταστραφεί ή εγκαταλείφθηκαν, δεν έχουν ακόμα διαγραφεί, ενώ εγκαταλελειμμένα εδώ και χρόνια δεν έχουν σταλεί σε ανακύκλωση.
Περιλαμβάνονται επίσης και οχήματα που έχουν κλαπεί αλλά δείχνουν ακόμη ενεργά στο σύστημα.
Το νομοσχέδιο που παρουσιάζεται από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ορίζει ότι τα οχήματα θα αποσυρθούν αυτόματα χωρίς ενέργεια του ιδιοκτήτη, αν δεν έχουν ενημερωθεί και τακτοποιηθεί οι απαιτούμενες οικονομικές υποχρεώσεις για τουλάχιστον επτά συνεχή έτη. Αυτό περιλαμβάνει τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλεια και τους τακτικούς τεχνικούς ελέγχους.
Για τα κλαπέντα οχήματα ή εκείνα τα οποία έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, οι ιδιοκτήτες πρέπει να ενημερώσουν τις αρχές για να προχωρήσει η αποσυρσή τους από το μητρώο και να αποφευχθούν περαιτέρω διοικητικές ή νομικές υποχρεώσεις.
Στην περίπτωση των κλαπέντων οχημάτων, οι ιδιοκτήτες πρέπει να υποβάλλουν επίσημη δήλωση κλοπής στις αρχές για να εξαιρεθούν από τις εν λόγω υποχρεώσεις και να αποτραπεί η περαιτέρω οικονομική τους επιβάρυνση. Εάν το όχημα βρεθεί, ο ιδιοκτήτης θα ειδοποιηθεί ανάλογα και θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες για την επαναφορά του στο μητρώο, εφόσον ο ιδιοκτήτης επιθυμεί. Σε περίπτωση που ένα όχημα δεν έχει κλαπεί αλλά έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταθέσει στις αρμόδιες αρχές την απόφαση περί κατάθεσης πινακίδων, προκειμένου να διασφαλίσει ότι το όχημα θα καταγραφεί ως εκτός κυκλοφορίας και παράλληλα να μην συσσωρεύονται τυχόν χρέη ή πρόστιμα. Αυτό είναι σημαντικό γιατί εξασφαλίζει ότι το όχημα δεν θα εμφανίζεται ως ενεργό στα μητρώα και θα παραμείνει εκτός κυκλοφορίας μέχρι να αποφασίσει διαφορετικά ο ιδιοκτήτης του.
Πηγή: newsauto.gr