Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

«Θυσιάζουν την ασφάλεια γιατί έχει κόστος» – Ποιους εύφλεκτους διαλύτες βρήκαν πραγματογνώμονες στα Τέμπη

Στα ευρήματα των πραγματογνωμόνων στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, όπου συγκρούστηκαν δύο αμαξοστοιχίες με αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ατόμων, αναφέρθηκε, μιλώντας στο MEGA, ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης.

Σύμφωνα με τις τότε εξετάσεις των πραγματογνωμόνων τον Μάρτιο του 2023 εντοπίστηκαν ίχνη ξυλολίου και άλλων εύφλεκτων διαλυτών σε μικρές ποσότητες, ενώ κατά τη δεύτερη δειγματοληψία τον Οκτώβριο του 2023 δεν βρέθηκαν τα παραπάνω στοιχεία.

«Αυτό δείχνει ότι αυτά που βρέθηκαν τον Μάρτιο δεν ήταν περιβαλλοντικό θέμα που μπορεί να υπάρχει στον χώρο, αλλά υπήρξαν λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος», τόνισε ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης, συμπληρώνοντας πως εάν η πρώτη δειγματοληψία είχε γίνει νωρίτερα από τις 29 Μαρτίου του 2023 τότε θα έδειχνε περισσότερα στοιχεία.

«Αυτή η ανάφλεξη σε αυτή την έκταση και χρονική διάρκεια, δηλαδή μία έκταση με διάμετρο 70-80 μέτρων και χρονική διάρκεια περί τα 6 δευτερόλεπτα, δεν είναι δυνατόν να προέρχεται απλά και μόνο από τα υλικά των αμαξοστοιχιών», πρόσθεσε ο Γιώργος Περιβολιώτης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης υπογράμμισε στο MEGA ότι σε ένα ένα μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου, και συγκεκριμένα στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα, η τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, λόγω των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.

«Μετά το δυστύχημα το κομμάτι της περαίωσης των έργων έφυγε από την ΕΡΓΟΣΕ και το ανέλαβε αποκλειστικά ο ΟΣΕ, τα πράγματα κινήθηκαν πιο γρήγορα. Εκτίμηση δεν έχουμε ακριβώς για την εξέλιξη, εάν θα ολοκληρώνονταν τα οργανογράμματα όπως είχαν οριστεί από το υπουργείο, γιατί μεσολάβησε η κακοκαιρία Daniel που έχει αποκόψει ένα κομμάτι στην κεντρική Ελλάδα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, γύρω 45 χιλιόμετρα το έχει καταστρέψει κυριολεκτικά», είπε ο Νίκος Τσικαλάκης.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του σωματείου του ΟΣΕ πρόσθεσε πως «σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο κομμάτι εκείνο. Σήμερα η οπτική εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί μου είναι από την Αθήνα μέχρι και μετά το Λιανοκλάδι και από τη Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, μας λείπει το επίμαχο κομμάτι, εκεί έχει γίνει μεγάλη καταστροφή».

Μεταξύ άλλων ανέφερε πως για να λειτουργήσουν τα συστήματα GSM-R και ETCS θα πρέπει να υπάρχουν εκτός από τις υποδομές και στα τρένα.

Ο πραγματογνώμονας Γιώργος Περιβολιώτης για το ίδιο θέμα υποστήριξε ότι «το ETCS είναι από τα πιο ασφαλή συστήματα, σταματά από μόνο του τα τρένα. Χρειάζονται υποδομές και στις γραμμές και στα τρένα πάνω. Το ότι δεν έχουν εφαρμοστεί σε τέτοιο βάθος, η Ευρωπαϊκή Ένωση είπε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλο κόστος και γι’ αυτό δεν προχωρούν. Δεν έχουμε την ασφάλεια που πρέπει, γιατί θυσιάζουν την ασφάλεια στο ότι έχει κόστος».

Για τραγικά λάθη και παραλείψεις στην υπόθεση των Τεμπών έκανε λόγο ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Θανάσης Κατερινόπουλος.

«Έχουμε ένα μανιτάρι φωτιάς. Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη; Να είστε σίγουροι ότι δεν θα ήταν νόμιμη, γιατί εάν θα ήταν νόμιμη δεν θα την είχαν βάλει σε ένα τρένο να έρθει στην Αθήνα, θα την είχαν βάλει σε βυτία. Πιστεύω ότι οι μηχανοδηγοί δεν γνωρίζουν τι φορτία κουβαλάνε», ανέφερε ο Θανάσης Κατερινόπουλος.

Μεταξύ άλλων επισήμανε πως ο χώρος όπου σημειώθηκε η σιδηροδρομική τραγωδία έπρεπε να αποκλειστεί για όσο χρειαστεί παρά να μπαζωθεί, κάνοντας λόγο για συγκάλυψη.

«Γιατί αυτή η πρεμούρα να καταστρέψουν τον χώρο του εγκλήματος; Τσιμέντωσαν όλο τον χώρο για ποιο λόγο; Ήθελαν να κρύψουν κάτι κι αυτό ήταν παράνομο. Κάποιοι το έκαναν που έχουν λόγο και ρόλο και θέσεις σε αυτή την κοινωνία», ανέφερε καταληκτικά.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνελήφθησαν 4 άτομα στο Βλυχό Μεγάρων για παράνομο οπλισμό – Κατασχέθηκαν 3 όπλα και μια καραμπίνα

Κρήτη: Καυγάδισαν και της …”πέταξε” το αυτοκίνητο στη θάλασσα! (φωτό)

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ