Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλισμένοι στην Διεθνή Ένωση

Συμβουλές προς τους ασφαλισμένους δίνει η ΤτΕ μετά την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της Διεθνούς Ένωσης. Εχουν 30 ημέρες περιθώριο να βρουν νέα ασφαλιστική εταιρεία, τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα επιστρέφονται, ενώ για αποζημιώσεις ατυχημάτων στο μεσοδιάστημα καλύπτονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

• Αστική Ευθύνη από την κυκλοφορία οχημάτων (υλικές ζημίες και σωματικές βλάβες τρίτου, μόνο): Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου ισχύουν για τριάντα ημέρες από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της εταιρείας (N 400/70 αρ.3 παρ.6 σε συνδυασμό με ΠΔ 237/86 αρ.25 παρ.4).

Εντός του διαστήματος αυτού, οι ιδιοκτήτες οχημάτων οφείλουν να ασφαλιστούν σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία. Σε περίπτωση που προκαλέσουν ατύχημα εντός του διαστήματος των τριάντα ημερών, ο παθών θα αποζημιωθεί από το «Επικουρικό Κεφάλαιο Αστικής Ευθύνης εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων» (ΝΠΙΔ).

Το ποσό των ασφαλίστρων που έχει καταβληθεί και αναλογεί στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας λειτουργίας της εταιρείας έως την λήξη ισχύος του ασφαλιστηρίου (μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα) επιστρέφεται στους ασφαλισμένους (αρ. 3 παρ. 6 Ν.Δ. 400/1970) από τον Εκκαθαριστή. Εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

• Ασφαλιστήρια λοιπών κλάδων ζημιών: Τριάντα ημέρες μετά την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της εταιρείας θεωρούνται αυτοδίκαια λυμένες όλες οι ασφαλιστικές συμβάσεις της (N 400/70 αρ.3 παρ.6). Οι έχοντες απαιτήσεις αποζημίωσης από ασφαλιστήρια των ασφαλίσεων λοιπών κλάδων ζημιών, όπως και από τα καταβληθέντα – μη δεδουλευμένα – ασφάλιστρα, θα ικανοποιηθούν κατόπιν αναγγελίας της απαίτησής τους στον Εκκαθαριστή.

• Οι ασφαλισμένοι στην εταιρεία δύνανται να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα www.diethnisenosis.gr για τη διαδικασία της εκκαθάρισης. Θα μπορούν επίσης να ενημερώνονται τηλεφωνικά από τους υπαλλήλους της εκκαθάρισης, καθημερινά από ώρα 10.00 έως 15.00 στα τηλέφωνα 210 3235297 και 210 3310714 (ή να επικοινωνούν μέσω fax στο 210 3247958), καθώς και από την επόπτη ασφαλιστικής εκκαθάρισης στο τηλέφωνο 698 4258037.

Συμβουλές προς… ασφαλισμένους

Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, από τη στιγμή, που ένας Καταναλωτής αποφασίσει να κάνει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, πρέπει να αναζητήσει εναλλακτικές προτάσεις, από διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρίες, έτσι ώστε να μπορεί να συγκρίνει και να επιλέξει την ασφάλιση που ανταποκρίνεται στις προσωπικές του ανάγκες. Κατ΄ αυτό τον τρόπο, ο Καταναλωτής μπορεί να ενημερωθεί, για τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιριών, το μέγεθός τους, την φερεγγυότητά τους.

Ο ασφαλιστικός σύμβουλος, ο πράκτορας, έχει την υποχρέωση, να δώσει στον ενδιαφερόμενο ενημερωτικά έντυπα, σχετικά με τα προϊόντα και την εταιρία που εκπροσωπεί. Η σωστή επιλογή της ασφαλιστικής εταιρίας και του ασφαλιστή οδηγεί σε μια ειλικρινή σχέση διάρκειας ανάμεσα στον Καταναλωτή, στον Ασφαλιστή και στην Ασφαλιστική Εταιρία.

Κατά την παράδοση του συμβολαίου, ο Καταναλωτής θα πρέπει να διαβάσει, αναλυτικά και προσεκτικά, τη σύμβαση (τόσο τους γενικούς όσο και τους ειδικούς όρους). Επίσης, θα πρέπει να ελέγξει, αν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο περιέχει τις καλύψεις που έχει ζητήσει καθώς και το κατά πόσο το ύψος των ασφαλίστρων είναι ανάλογο, με τις καλύψεις που περιέχονται σε αυτό.

Επίσης, ο Καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι όλες οι Ασφαλιστικές Εταιρίες υποχρεούνται στην αναγραφή των εξαιρέσεων της ασφάλισης, στις πρώτες σελίδες του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Ο ασφαλισμένος έχει δικαίωμα να ακυρώσει το συμβόλαιο και να απαιτήσει την επιστροφή των χρημάτων, που έχει καταβάλλει, στις ακόλουθες περιπτώσεις:

• Εάν η κάλυψη, που του παρέχει το συμβόλαιο, παρεκκλίνει από την κάλυψη, που έχει ζητήσει ο ίδιος, κατά την υπογραφή της αίτησης (προθεσμία ενός μηνός για εναντίωση).

• Αν δεν έχει ενημερωθεί για τους όρους της ασφάλισης ή δεν του δόθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες, πριν από τη σύναψη της σύμβασης (προθεσμία 14 ημερών για εναντίωση).

Οι Ασφαλιστικές Εταιρίες υποχρεούνται στην αναγραφή των παραπάνω δικαιωμάτων του ασφαλισμένου με έντονα γράμματα, που να διακρίνονται από τα υπόλοιπα, στην πρώτη σελίδα του ασφαλιστηρίου. Επίσης είναι υποχρεωμένες να χορηγούν, στον πελάτη τους, υποδείγματα των δηλώσεων εναντίωσης.

Ειδικότερα, όσον αφορά την ασφάλιση αυτοκινήτου, ο ασφαλισμένος πρέπει να έχει υπόψη του ότι η Ασφαλιστική Εταιρία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει το διακανονισμό της ζημιάς, μέσα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών, από την υποβολή της δήλωσης ατυχήματος.

Πηγή:www.capital.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ