Πολλά και αναπάντητα μέχρις στιγμής τα ερωτηματικά που έχουν προκύψει από την χθεσινή πτήση της United Airlines από Αθήνα προς το αεροδρόμιο Νιούαρκ της Νέας Υόρκης, που παραλίγο να εξελιχθεί για τους επιβάτες σε θρίλερ, όταν το αεροσκάφος Boeing 787-10 Dreamliner έκανε εκτροπή προς το αεροδρόμιο του Ρέικιαβικ στην Ισλανδία.
Μπορεί μέχρι τώρα να μην έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση από την εταιρία, ωστόσο πολλά είναι τα σενάρια που έχουν προκύψει και αφορούν την σύνθεση των μελών του πληρώματος εντός του πιλοτηρίου, που σύμφωνα με τον διεθνή κανονισμό πρέπει να πετούν κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και όρια.
Σύμφωνα πάντως με τις πρώτες εκτιμήσεις το αεροσκάφος έφτασε στο Ρέκιαβικ, προκειμένου να παραλάβει από εκεί επιπλέον πιλότο, καθώς όπως έγινε γνωστό ο ένας από τα μέλη του ταξιδιού δηλώθηκε με σπασμένο πόδι.
Όπως εξηγεί στο protothema.gr o πιλότος και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος σε κάθε περίπτωση η εταιρία όφειλε να είχε ενημερώσει τους επιβάτες της πτήσης και για την 4ωρη καθυστέρηση στο “Ελ.Βενιζέλος” αλλά και για την ενδιάμεση αυτή στάση:
“Αυτά τα οποία γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι εντελώς ασαφή και αντιεπαγγελματικά θα μπορούσα να πω. Όταν έχουμε ένα μέλος πληρώματος και ειδικότερα πιλότο που δεν είναι σε κατάσταση να πετάξει αεροπλάνο, οφείλει και υποχρεούται να το δηλώσει. Οφείλουμε να είμαστε 100% υγιής, ακόμα κι αν αισθανθούμε μια ζαλάδα, έναν μικρό κολικό, πρέπει να το δηλώσουμε. Άρα ένα μείζον ερώτημα που έχουμε εδώ, είναι πως ένα αεροσκάφος απογειώθηκε από την Αθήνα με μέλος πληρώματος που δεν ήταν 100% σε θέση να πετάξει; Το δεύτερο ζήτημα που προκύπτει έχει να κάνει με την ενημέρωση των επιβατών, όπου οφείλεις από την στιγμή που έχει ξεκινήσει η διαδικασία του ταξιδιού, να τους έχεις ενημερώσει για τον τελικό προορισμό. Σε μια πτήση, όπου μπορεί να υπάρξει μια επιχειρησιακή αναγκαιότητα και να πρέπει να προσγειωθείς κάπου αλλού είτε για καύσιμα, για καιρό, είτε για μια ασθένεια, αυτό όταν το γνωρίζεις πριν την αναχώρηση οφείλεις να το μεταφέρεις και στους επιβάτες. Δεν είναι κάτι που προκύπτει ξαφνικά αλλά κάτι προγραμματισμένο”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ουκρανία: Η Ρωσία ανακοίνωσε ότι πήρε τον έλεγχο του Azovstal
ΗΠΑ: Η Κούβα ξανά στη λίστα των μη-συνεργαζόμενων χωρών για την τρομοκρατία
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο αυτού του τύπου τα υπερατλαντικά ταξίδια πραγματοποιούνται με συγκεκριμένη σύνθεση στο πιλοτήριο:
“Στα αεροσκάφη μακρών αποστάσεων πάνω από 12 ώρες υπάρχει και τρίτο μέλος μέσα στο πιλοτήριο. Υπάρχει ένας κυβερνήτης και δυο συγκυβερνήτες, οι δυο κυβερνήτες και ένας συγκυβερνήτης. Εδώ δεν γνωρίζω πια ήταν η σύνθεση του πληρώματος, ωστόσο αυτό που ξέρω από την διεθνή νομοθεσία και την ευρωπαϊκή και την αμερικάνικη όσα μέλη πληρώματος προσθέτεις για τον θάλαμο διακυβέρνησης, τόσο περισσότερες ώρες πτήσης μπορείς να κάνεις σ ένα αεροπλάνο” αναφέρει και δίνει την δική του εκτίμηση ως προς το τι πραγματικά συνέβη :
“Σκέφτομαι ότι μπορεί το αεροπλάνο να έφυγε με τα δυο υγιή μέλη του πληρώματος και τον τρίτο να ταξίδεψε ως επιβάτης. Με την περιορισμένη αυτή σύνθεση να μην μπορούσαν όμως να περάσουν τον Ατλαντικό γιατί θα παραβίαζαν έτσι τα όρια πτήσης και απασχόλησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάνε στην Ισλανδία για να επιβιβαστεί εκεί ο άλλος πιλότος, που σημαίνει πως έτσι αυξήθηκαν τα όρια του και μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την πτήση για Νέα Υόρκη. Μέχρι ώρας πάντως δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση από την United”.
Ένας από τους επιβάτες της πτήσης UA 125, ο Gregory Pappas, σε ανάρτησή του στο Facebook αναφέρει πως η εταιρία άρχισε να τους ενημερώνει με μηνύματα για την εκτροπή προς το Ρέκιαβικ και την παραλαβή ενός επιπλέον πιλότου και πως όλα ήταν θέμα παρεξήγησης.