Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Τι θα γίνει με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια;

Ακόμα μία παράταση στη λειτουργία των ηλεκτρονικών τιμολογίων και της διασύνδεσης των φορολογικών μηχανών με την ΑΑΔΕ που επρόκειτο να ισχύσει από την 1η Ιουλίου δόθηκε με επιχείρημα την πανδημία. Έτσι στην πλατφόρμα myData η διαβίβαση μετατίθεται και θα γίνει μάλιστα σταδιακά. Ειδικότερα:

1. Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

• Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000€.

• Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000€.

2.  Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

3. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως τις 31.3.2022.

Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ, προβλέπεται ότι σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

1. να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,

2. να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,

3. να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς  διαμορφώνονται ως εξής:

1. Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

• το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000€.

2. Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

• το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000€.

3. Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Μέσω της καθολικής ένταξης στην πλατφόρμα myDATA και της διασύνδεσης των φορολογικών μηχανισμών, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ επιδιώκουν να απαλλάξουν οριστικά τις επιχειρήσεις από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών, αρχής γενομένης από το 2021. Ωστόσο, μέχρι σήμερα και με αφορμή την πανδημία οι παρατάσεις που δίνονται στην εφαρμογή των ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι συνεχείς.

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ