Μια ιδιαιτέρως “τονωτική ένεση” στην οικονομία αλλά και στον τουρισμό αναμένεται να προσφέρουν τα πρώτα υδροπλάνα που θα «προσθαλασσωθούν» την Άνοιξη στη χώρα μας και θα εκτελούν πτήσεις από και προς έντεκα ελληνικά νησιά.
Η εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας προβλέπει ότι απαιτούνται 65 εργάσιμες ημέρες, για να βγει μια άδεια από την ημέρα που θα υποβληθεί ο τεχνικός φάκελος στο υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Σήμερα 11 νησιά ζητούν να την άδεια να δημιουργήσουν υδατοδρόμια και οργανισμοί λιμένος και λιμενικά ταμεία έχουν ζητήσει αδειοδότηση για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ζητήσει ήδη την αδειοδότηση τεσσάρων υδατοδρομίων τα οποία αφορούν την Κέρκυρα, τους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς.
Επίσης άδεια για υδατοδρόμιο έχουν ζητήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, ο οργανισμός Λιμένος Βόλου, το δημοτικό λιμενικό ταμείο Σκύρου, το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ρεθύμνου και το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ζακύνθου.
Όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους έπειτα από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, έχουν ξεκινήσει σειρά συναντήσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να οριστικοποιήσουν το πλάνο, για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τη χρήση υδροπλάνων σε όλη τη χώρα.
Στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημιουργία του κεντρικού υδατοδρομίου στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά προσανατολίζεται και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Το συγκεκριμένο έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό και όχι με ανάθεση, όπως έχει γίνει στις περισσότερες περιοχές της χώρας, καθώς εκτιμάται ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον θα είναι αυξημένο.
Σημειώνεται ότι πτήσεις στο Αιγαίο ξεκινούν και τουρκικά υδροπλάνα της κρατικής εταιρείας BURULAS, αφού πήραν την σχετική άδεια από την ελληνική κυβέρνηση και την ΥΠΑ και διεκδικούν “μερίδιο” στην πίτα. Από την πλευρά της, η Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ έχει καταθέσει προσφορές για 112 υδατοδρόμια.