Υπ’ αυτή την έννοια φαντάζει κάπως ρηχό και δευτερεύον το «Secret Crush» («Κρυφή Καψούρα»), μια υπηρεσία συνοικεσίων μέσω Facebook. Μόνο που δεν είναι ακριβώς έτσι, διότι έως το 2020 η «βιομηχανία» των διαδικτυακών υπηρεσιών που στοχεύουν στη διευκόλυνση των γνωριμιών και την ανεύρεση του καταλληλότερου ερωτικού συντρόφου θα κάνει τζίρους της τάξης των 12 δισ. δολαρίων τον χρόνο.
Κατά συνέπεια, το «Secret Crush» δεν ήταν ένα περιφερειακό, πικάντικο αξεσουάρ στο φετινό συνέδριο «F8». Αντιθέτως, από επιχειρηματική άποψη τουλάχιστον, ήταν το πλέον αξιοσημείωτο. Και ως συγκριτική τάξη μεγέθους, ας αναφερθεί ότι ο Ζάκερμπεργκ εξαγόρασε πριν από επτά χρόνια ολόκληρο το Instagram και το ενσωμάτωσε στον όμιλο Facebook καταβάλλοντας στους ιδρυτές του 1 δισ. δολάρια. Οσο για το κολοσσιαίο πρόστιμο που η αμερικανική Επιτροπή Ελεύθερου Εμπορίου περιμένει να εισπράξει από τα ταμεία του Ζάκερμπεργκ για τις επανειλημμένες παραβιάσεις ιδιωτικών δεδομένων, ανέρχεται σε 3 δισ. δολάρια.
Το Facebook σήμερα χρησιμοποιείται σε μηνιαία βάση από 2,38 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Αυτή η απεραντοσύνη του πλήθους των χρηστών συνεπάγεται αυτομάτως ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις υπηρεσίες, οποιοδήποτε νέο εργαλείο επικοινωνίας θα επηρεάσει τη ζωή μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας. Οταν, λοιπόν, το «Secret Crush» θα είναι πλήρως λειτουργικό και διαθέσιμο παντού, τότε, μοιραία, θα αλλάξουν συνήθειες και ήθη. Επί του παρόντος αυτή η εξέλιξη μπορεί να μην είναι ευδιάκριτη, είναι πολύ πιθανό όμως ότι πρόκειται για μια καινούρια επανάσταση, η οποία εκκολάπτεται μέσα στη γενικότερη επανάσταση που έφερε στη διανθρώπινη επικοινωνία το Facebook. Αλλά πέραν όλων των άλλων, το «Secret Crush» είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση όπου ο έρωτας συνάντησε το εμπόριο και το χρήμα. Και όποτε συμβαίνει αυτό, το αποτέλεσμα είναι ότι παράγεται ακόμη περισσότερο χρήμα.
Πώς θα γίνεις «Secret Crush»
Επιστροφή στις ρίζες του Facebook είναι, υπό μία έννοια, η προσθήκη του «Secret Crush» στη δέσμη των υπηρεσιών που ήδη προσφέρει. Οταν ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ εισήγαγε την πρώτη εκδοχή του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που είχε οραματιστεί ο στόχος του ήταν να δημιουργήσει μια πλατφόρμα γνωριμιών μεταξύ των συμφοιτητών του στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.
Πάντως, εκ μέρους του Facebook η φιλοδοξία είναι να εγγραφούν στη νέα υπηρεσία τελικά και όσοι δεν αναζητούν διακαώς ερωτικό ταίρι. Αλλά η περιέργεια για το ποιος μπορεί να τις/τους γουστάρει θα είναι τόσο μεγάλη ώστε θα τους ωθήσει να αποκτήσουν πρόσβαση στο «Secret Crush».
Στην παρούσα φάση η υπηρεσία συνοικεσίων του Facebook είναι διαθέσιμη στον Καναδά, στο Μεξικό, στην Κολομβία, στην Αργεντινή και σε περίπου 15 ακόμη χώρες της Νότιας Αμερικής και της Ασίας. Ο υπόλοιπος κόσμος θα πρέπει να κάνει υπομονή μέχρι να βρει το ταίρι του. Ακόμη και οι Αμερικανοί δεν θα μπορέσουν να δοκιμάσουν στην πράξη το «Secret Crush» πριν από τον Σεπτέμβριο του 2019. Για την Ελλάδα ή έστω την Ευρώπη γενικώς δεν έχει ανακοινωθεί καμία ημερομηνία για την έλευση της social media προξενήτρας. Και, δυστυχώς, εάν κάποιος δεν είναι χρήστης της υπηρεσίας, δεν μπορεί καν να λάβει το μήνυμα ότι κάποιος τον «κρυφογουστάρει», όπως θα λέγαμε στην καθομιλουμένη.
Ενα νέο Facebook
Στην κεντρική ομιλία του ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να καταστήσει απολύτως σαφές ότι το Facebook έχει ως υπέρτατη αξία την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι αποκαλύψεις για το πώς το μέσο αξιοποιεί τα στοιχεία των χρηστών του ερήμην τους, σκάνδαλα πρώτου μεγέθους όπως το Cambridge Analytica κ.ά., αναγκάζουν τον Ζάκερμπεργκ να διαφημίζει ότι η ιδιωτικότητα των χρηστών του είναι απολύτως διασφαλισμένη.