Εκτεταμένη κακοδιαχείριση και βλάβη του Δημοσίου συμφέροντος διαπίστωσε στον ΟΛΠ το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με σχετική ερώτηση βουλευτών του Ποταμιού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» στον ΟΛΠ την περίοδο 2001-2004 ανατέθηκαν έργα σε συγκεκριμένους εργολάβους, μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόκειται για το διαβόητο πόρισμα το οποίο είχε αποκαλύψει τον Σεπτέμβριο του 2015 το ereportaz.gr και ήδη έχει σταλεί στις εισαγγελικές Αρχές από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρο Ρακιντζή. Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα εδώ
Όπως είχε αποκαλύψει το ereportaz.gr η ζημία για τον οργανισμό είναι πάνω από 750.000 ευρώ ενώ πλέον γίνεται λόγος για υπόθεση «κυκλώματος εργολάβων». Το θέμα έφερε με ερώτησή του στη Βουλή, το Ποτάμι.
Στο πόρισμα των Eπιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης καταγράφεται πλήθος παρανομιών, κυκλικότητα στην σύνθεση των υποψήφιων αναδόχων στα περισσότερα έργα, ασαφής περιγραφή αντικειμένου της δημοπρασίας, παράνομη σύνταξη του προϋπολογισμού των έργων καθώς και επιλογή συστήματος ανάθεσης που δεν ανταποκρινόταν στις πραγματικές συνθήκες των έργων και στη γενικότερη διαχείριση των διαδικασιών από τα αρμόδια όργανα της ΟΛΠ ΑΕ.
Ειδικότερα, κατά τη χρονική περίοδο 2001 έως 2004, φέρεται ότι περισσότερα από σαράντα έργα ανατέθηκαν σε επτά (7) εργολάβους, οι οποίοι κατέθεσαν οικονομικές προσφορές που σε καμία περίπτωση δεν ξεπέρασαν το ποσοστό έκπτωσης 2% επί του προϋπολογισμού κάθε έργου.
Σύμφωνα με το πόρισμα της Έκθεσης, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις αφενός ότι τα έργα αυτά δημοπρατήθηκαν με μη νόμιμες διαδικασίες, αφετέρου ότι οι υποψήφιοι ανάδοχοι, μεταξύ των οποίων και ο κ. Σπίρτζης, ήταν σε μεταξύ τους συνεννόηση, νοθεύοντας τον ανταγωνισμό και ζημιώνοντας την ΟΛΠ Α.Ε.
Την σχετική ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό κατέθεσαν οι βουλευτές Σπύρος Δανέλλης, Γιώργος Αμυράς, Γρηγόρης Ψαριανός, Χάρης Θεοχάρης και Κώστας Μπαργιώτας.
Οι βουλευτές του Ποταμιού ρωτούν τον Αλέκη Τσίπρα αν:
Γνώριζε και, αν ναι, από πότε το περιεχόμενο της έκθεσης των Eπιθεωρητών Eλεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, αναφορικά με έργα που δημοπρατήθηκαν την περίοδο 2001 – 04 και ανατέθηκαν σε επτά εργολάβους, μεταξύ των οποίων ο κ. Σπίρτζης;
Εχουν ζητηθεί εξηγήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα;
Με βάση την αρχή της διαφάνειας και της αξιοκρατίας που πρέπει να διέπει την λειτουργία της κάθε κυβέρνησης, αν από την έκθεση των επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης προκύπτουν ευθύνες για τον εμπλεκόμενο Υπουργό κ. Σπίρτζη, τι σκοπεύει να πράξει;
Τέλoς, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου παρακαλούν να κατατεθεί άμεσα η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που αφορά στη διαδικασία ανάθεσης έργων από την ΟΛΠ Α.Ε. την περίοδο 2001 -2004.
Η απάντηση του υπουργου
Αιχμηρή ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη τόσο στο δημοσίευμα της εφημερίδας τα «Νέα», όσο και στην ερώτηση βουλευτών του Ποταμιού για εργολαβίες στον ΟΛΠ την περίοδο 2001-2004 που ζημίωσαν το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με το πόρισμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Ο υπουργός επιτίθεται κατά του δημοσιογράφου που το υπογράφει, κάνοντας λόγο για απολύτως ψευδές και υποβολιμαίο δημοσίευμα, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι προσφεύγει στη Δικαιοσύνη, καθώς επίσης και κατά του επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρου Θεοδωράκη.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν πήρε ποτέ, ως μηχανικός, ένα συγκεκριμένο έργο από τον ΟΛΠ, σημειώνοντας ότι: «Σε διάστημα πέντε ετών είχα δώσει ως μηχανικός 4 ή πέντε προσφορές στον ΟΛΠ (έχουν περάσει 12 χρόνια), και είχα αναλάβει μόλις τρία έργα χαμηλού προϋπολογισμού, με όλες τις νόμιμες διαδικασίες».
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης καλεί τους επιθεωρητές να δώσουν στη δημοσιότητα το πλήρες πόρισμα «για να ενημερωθούμε κι εμείς, μιας και ουδέποτε κληθήκαμε, ή ενημερωθήκαμε για αντίστοιχο θέμα από οιονδήποτε», και «να τοποθετηθούν αν μετείχα ποτέ σε κύκλωμα εργολάβων σε αυτό ή σε οποιοδήποτε άλλο πόρισμά τους, και ζητάμε να αποσταλεί στη Δικαιοσύνη, αλλιώς θα το στείλουμε εμείς».
Τέλος, ο υπουργός καταλήγει λέγοντας ότι στόχος του δημοσιεύματος «είναι ο νέος τρόπος δημοπράτησης του έργου Πάτρας-Πύργου» και διατυπώνει αιχμές για το «ποιος ενδιαφέρεται για ενιαία δημοπράτηση» του εν λόγω έργου.
Διαβάστε αναλυτικά την απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», τού κατά σύστημα και κατά συρροή ψευδόμενου και αυτοδιαψευδόμενου κ. Παπαχρήστου είναι απολύτως ψευδές, ανυπόστατο, παραπλανητικό και υποβολιμαίο. Επαναλαμβάνουμε στον ίδιο και κυρίως στους εντολείς του, ότι ματαιοπονούν.
Η λυσσαλέα προσπάθεια τους να πλήξουν την κυβέρνηση και τα στελέχη της θα συνεχίσει να πέφτει στο κενό και να γυρίζει μπούμερανγκ στους διοργανωτές και εκτελεστές της.
Οι πολίτες έχουν καταλάβει και τους γυρίζουν με αηδία και περιφρόνηση την πλάτη. Η φάμπρικα της λάσπης και της ασύστολης συκοφαντίας επαναλαμβάνεται για άλλη μια φορά με πανομοιότυπο τρόπο.
Κάνει την αρχή το συγκρότημα των «Νέων» και του «Βήματος». Αμέσως σπεύδει το ΠΟΤΑΜΙ και ο γνωστός ψυχογιός της διαπλοκής και του παλαιού πολιτικού συστήματος κ. Σταύρος Θεοδωράκης, για να δώσει δήθεν πολιτική επίφαση στη λάσπη και τις συκοφαντίες και άλλοθι στη διατεταγμένη επικοινωνιακή αναπαραγωγή.
Περιέργως κατά το παρελθόν με κοινό αφεντικό…
Προς το παρόν λείπουν οι υπόλοιποι της παρέας, από άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά είναι βέβαιο ότι βρίσκονται σε ετοιμότητα…
Όσο περισσότεροι οι …παραπόταμοι που στεγνώνουν το …ποτάμι, τόσο μένει μόνο η λάσπη στα αγαπημένα παιδιά του συστήματος.
Τώρα κάνουν θόρυβο για έργο που ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΗΡΕ, ως μηχανικός, ο Χρήστος Σπίρτζης. Βιάστηκαν να πιάσουν στασίδι να βοηθήσουν τα συγκροτήματα και τις γραφίδες εκείνες των κοινών αφεντικών τους που τελευταία έχουν χόμπι να ζητούν συγνώμη για τις συκοφαντίες και τη λάσπη που εκτοξεύουν, μήπως και γλυτώσουν στα δικαστήρια.
Καλούμε τους επιθεωρητές να δώσουν στη δημοσιότητα το πλήρες πόρισμα για να ενημερωθούμε κι εμείς, μιας και ουδέποτε κληθήκαμε, ή ενημερωθήκαμε για αντίστοιχο θέμα από οιονδήποτε. Καλούμε τους επιθεωρητές να τοποθετηθούν αν μετείχα ποτέ σε κύκλωμα εργολάβων σε αυτό ή σε οποιοδήποτε άλλο πόρισμά τους, και ζητάμε να αποσταλεί στη Δικαιοσύνη, αλλιώς θα το στείλουμε εμείς. Στην αλήθεια δεν υπάρχουν συμψηφισμοί.
Από το τελευταίο λασπογράφημα μπορεί ο καθένας να καταλάβει τον πρόσθετο πραγματικό στόχο του, που είναι ο νέος τρόπος δημοπράτησης του έργου Πάτρας-Πύργου, ώστε να υπάρχει διαφάνεια, πραγματικός ανταγωνισμός και να μην καταλήξει σε μία και μόνον ανάθεση.
Ο κ. Παπαχρήστος ας ρωτήσει στελέχη της εφημερίδας και του συγκροτήματος του, να του πουν πως στήνονται τα έργα και ποιος ενδιαφέρεται για ενιαία δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος…
Η αλήθεια είναι, ότι δεν είμαστε ίδιοι. Έχω άλλη αντίληψη από εσάς και τα αφεντικά σας, που αντιλαμβάνεστε την πολιτική και τη δημοσιογραφία ως εργολαβία και τις εργολαβίες ως πολιτική.
Ζητώ συγνώμη από εσάς και τα αφεντικά σας γιατί επέλεξα να μην είμαι κρατικοδίαιτος (κάτι που δύσκολα αντιλαμβάνεστε) και ασκούσα το επάγγελμα του μηχανικού επί δυο και πλέον δεκαετίες στον μάχιμο ιδιωτικό τομέα και γιατί σέβομαι το ρόλο του δημόσιου τομέα.
Όσο για την αλήθεια, όσο αυτή μπορεί να ενδιαφέρει εσάς και τα αφεντικά σας είναι ότι σε διάστημα πέντε ετών είχα δώσει ως μηχανικός 4 ή πέντε προσφορές στον ΟΛΠ (έχουν περάσει 12 χρόνια), και είχα αναλάβει μόλις τρία έργα χαμηλού προϋπολογισμού, με όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Τα στοιχεία και γι’ αυτά, και για όποια άλλη επαγγελματική δραστηριότητά μου, όπως και οι τραπεζικοί μου λογαριασμοί είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου. Το αυτό υποθέτω, ότι είναι αυτονόητο τόσο για τον κ. Παπαχρήστο, όσο και για τον κ. Θεοδωράκη, όπως και για τα αφεντικά τους.
Να είστε σίγουροι ότι θα έχουμε συνέχεια. Να είστε σίγουροι, ότι το πάρτι της ανομίας, της διαφθοράς και της διαπλοκής θα τελειώσει και να είστε σίγουροι, ότι θα συνεχίσουμε να «ενοχλούμε» τις «δουλειές» των αφεντικών σας. Με διαφάνεια, με νομιμότητα, με καθαρούς κανόνες.
Όσο για το… κόμμα του κ. Θεοδωράκη: Θέλει το… ποτάμι να κρυφτεί και η διαπλοκή δεν το αφήνει…
Προτρέπουμε λοιπόν όποιον νομίζει ότι έχει το παραμικρό στοιχείο σε βάρος μας, να πάει αμέσως στη Δικαιοσύνη. Εμείς πάντως αυτό θα κάνουμε. Προσφεύγουμε στην ελληνική Δικαιοσύνη για τα κατά συρροή και κατά σύστημα συκοφαντικά δημοσιεύματα του λασπολόγου «αρθρογράφου».
Γνωρίζουν όλοι, ότι ο κ. Παπαχρήστος, μετά τις δήθεν «αποκαλύψεις» του καταπίνει τις λασπολογίες του με αυτοδιαψεύσεις και δήθεν «επανορθώσεις», χωρίς βέβαια, να ιδρώνει το αυτί των υπολοίπων «υπαλλήλων» του συστήματος, στη Βουλή.
Ε, λοιπόν, ανοχή τέλος.
Ας γνωρίζει ο εντολοδόχος του συγκροτήματος και κάθε ενδιαφερόμενος, ότι οι επίσης κατά σύστημα και κατά συρροή εκ των υστέρων αυτοδιαψεύσεις και αυτογελοιοποιήσεις τους, δε γίνονται δεκτές. Ούτε οι εκκλήσεις και τα … κροκοδείλια δάκρυα τους για έλεος και συγνώμη.
Καληνύχτα, καληνύχτα
ΥΓ. Το περιβόητο έργο, που ποτέ δεν πήρα δώδεκα χρόνια πριν, ήταν όσο και ένα – δύο μεροκάματα του κ. Θεοδωράκη, στην κρατική ΕΡΤ, ο οποίος από τότε πολεμούσε τη διαπλοκή…».
Το επίμαχο δημοσίευμα
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» στον ΟΛΠ την περίοδο 2001-2004 ανατέθηκαν έργα σε συγκεκριμένους εργολάβους, μεταξύ των οποίων και ο σημερινός Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Μάλιστα αναφέρεται ότι η ζημία για τον οργανισμό είναι πάνω από 750.000 ευρώ ενώ γίνεται λόγος για υπόθεση «κυκλώματος εργολάβων». Το θέμα έφερε με ερώτησή του στη Βουλή, το Ποτάμι.
Διαβάστε επίσης:
«Βόμβα» Δρίτσα: Δεν υπάρχει συμφωνία ΟΛΠ – COSCO