Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Το ΣτΕ αποφάσισε για το διάταγμα των εκπαιδευτικών

Εξηνταεπτά πρατηρήσεις από τους συμβούλους της επικρατείας χρειάστηκαν, προκειμένου να κριθεί νόμιμο – τη δεύτερη φορά που κατατέθηκε το προεδρικό διάταγμα του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Την πρώτη φορά που κατατέθηκε κρίθηκε μη νόμιμο, με το σκεπτικό ότι έπρεπε να είχε εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, με αποτέλεσμα να επιστραφεί στο αρμόδιο υπουργείο και να επανακατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία.

Μία σειρά από παραλείψεις, κενά και προβληματικές διατάξεις επισημαίνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας στη σχετική γνωμοδότησή τους (308/2013). Ανάμεσα σε άλλα, οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι στο διάταγμα υπάρχουν «εξεζητημένες» διατυπώσεις και καλεί το υπουργείο να τις επανεξετάσει, ενώ για άλλες διατάξεις επισημαίνει ότι πρέπει «να διατυπωθούν κατά τρόπο απλούστερο».

Συγκεκριμένα, παρατηρούν προβλήματα στο καθεστώς αξιολόγησης των υπευθύνων των «Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων» και ξεκαθαρίζουν ότι οι υπεύθυνοι των σταθμών αυτών μπορεί να είναι μόνο εκπαιδευτικοί. Επίσης, υποστηρίζουν πως θα «προκαλέσει σοβαρές δυσκολίες κατά την εφαρμογή του το σύστημα αξιολόγησης των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης και συνιστούν στο υπουργείο Παιδείας να αλλάξει τη διατύπωση της σχετικής παραγράφου του άρθρου 2 του διατάγματος.

Αναφορικά με το άρθρο 3, το οποίο αναφέρεται στα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που κατέχουν θέσεις ευθύνης, σημειώνεται στο πρακτικό ότι γίνεται αναφορά σε ανύπαρκτη αρίθμηση παραγράφων, ενώ στο άρθρο 15 γίνεται αναφορά σε 11 παραγράφους, αλλά στο κείμενο υπάρχουν μόνο πέντε. Αντιθέσεις παρατηρούν οι σύμβουλοι Επικρατείας στο ίδιο άρθρο, ως προς την αξιολόγηση των διευθυντών σχολικών μονάδων, ενώ στο άρθρο 10 τονίζουν ότι δεν υπάρχει η κύρια πρόταση «με αποτέλεσμα η ρύθμιση να μην είναι κατανοητή».

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ