Οι απέλπιδες προσπάθειες της Vodafone να κερδίσει μερίδια αγοράς δεν φαίνονται να αποδίδουν ενώ την ίδια στιγμή, εν μέσω κορωνοϊού, η εταιρεία είδε τα μεγέθη της να μειώνονται.
Του ΕΙ∆ΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Στην Ελλάδα η μείωση αποδόθηκε στην πανδημία αλλά η αλήθεια κρύβεται στα όσα αναφέρει στα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύει η μητρική εταιρεία στο Λονδίνο.
Και η αλήθεια είναι ότι η πτώση μεγεθών στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου οφείλεται στην πτώση των εσόδων από την καρτοκινητή και την ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών αλλά και στις δυσλειτουργίες που παρατηρούνται στην εξυπηρέτηση πελατών. Κερασάκι στην τούρτα ήταν το black out του δικτύου της Vodafone την περασμένη Τεταρτη, το οποίο η εταιρεία χειρίστηκε απολύτως αντιεπαγγελματικά.
Εντυπώσεις
Ενώ το δίκτυο της εταιρείας είχε πέσει επί αρκετές ώρες και δεν λειτουργούσαν ούτε τα call centers ,η εταιρεία στην ιστοσελίδα της η οποία ήταν πεσμένη εμφάνιζε στα ελληνικά αλλά και τα αγγλικά το εξής μήνυμα: «∆ουλεύουμε σε κάτι πολύ ξεχωριστό. Επισκέψου το Vodafone.gr σε λίγο». Κοινώς δημιουργούσε ψευδείς εντυπώσεις προς τους καταναλωτές ότι δουλεύει σε «κάτι ξεχωριστό», το οποίο ήταν η … αδυναμία της να λειτουργήσει το δίκτυο.
Το ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο black out είναι ότι πέρα από το internet αλλά και τα σταθερά τηλέφωνα της Vodafone, δεν υπήρχε καμία δυνατότητα επικοινωνίας με τα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών, γεγονός που δείχνει ότι η εταιρεία δεν έχει λάβει κανένα απολύτως μέτρο ώστε να εξασφαλίζει τη στοιχειώδη λειτουργία της, κάτι που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση καθώς οι πελάτες της δεν είχαν καμία απολύτως ενημέρωση.
Πέραν τούτου ο τρόπος που αντιμετώπισε το συμβάν δείχνει έλλειψη σεβασμού καθώς ακόμα και μετά την αποκατάσταση της βλάβης αντί να προχωρήσει σε επίσημη ανακοίνωση, αναρτήθηκε στη σελίδα της στο facebook το εξής: «Σας ενημερώνουμε ότι λόγω ταυτόχρονου κοψίματος οπτικής ίνας σε τρεις διαφορετικές οδεύσεις (Βουλγαρία, Τουρκία, Σλοβενία-Κροατία), αντιμετωπίσαμε πρόβλημα σε υπηρεσίες internet, σταθερής και κινητής. Έγιναν αμέσως οι απαιτούμενες τεχνικές εργασίες και το πρόβλημα σταδιακά αποκαθίσταται. Ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση».
Βέβαια, ο τρόπος που χειρίστηκε η Vodafone την υπόθεση του black out δεν ικανοποίησε το υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, γι’ αυτό και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων έχει ζητήσει αναλυτική ενημέρωση για το θέμα (πότε εκδηλώθηκε, υπό ποιες συνθήκες, πόσους επηρέασε, πότε αποκαταστάθηκε η βλάβη κ.λπ.), καθώς και για τυχόν μέτρα που λαμβάνονται για την αποτροπή εμφάνισης αντίστοιχων συμβάντων στο μέλλον.
Παρέμβαση
Μετά την παρέμβαση του υπουργείου Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης και αφού χρειάστηκε να περάσει πάνω από ένα εικοσιτετράωρο από την εκδήλωση του συμβάντος, η Vodafone στην προσπάθεια να κατευνάσει τα αγριεμένα πνεύματα των καταναλωτών ανέβασε νέα ανακοίνωση στο facebook , με την οποια ξαναζητούσε συγγνώμη και δήλωνε ότι προσφέρει σε όλους τους συνδρομητές κινητής δωρεάν απεριόριστα δεδομένα για εθνική χρήση για επτά ημέρες, και σε όλους τους συνδρομητές ADSL & VDSL σταθερής δωρεάν απεριόριστο χρόνο ομιλίας προς σταθερά και κινητά Ελλάδας μέχρι και τις 8 Οκτωβρίου.
Ωστόσο και πάλι η ανακοίνωση είχε κομμάτι εντυπώσεων, καθώς η προσφορά δωρεάν data δεν αφορά τους συνδρομητές που έχουν συνδέσεις με απεριόριστα data ούτε και εκείνους που έχουν μεγάλο όγκο δεδομένων στο συμβόλαιό τους. Σημειωτέον ότι τα δωρεάν data στα κινητά δεν δόθηκαν αυτόματα αλλά απαιτείται να αποσταλεί sms στην εταιρεία γεγονός που σημαίνει ότι αφορά στους καταναλωτές που θα το πληροφορηθούν και όχι σε όλους τους συνδρομητές της.
Σημειώνεται πως η Vodafone που βομβαρδίζει τα μέσα ενημέρωσης με δελτία Τύπου ακόμα και για ψύλλου πήδημα, δεν προχώρησε σε έκδοση επίσημου δελτίου. Σε όλο αυτό τον τραγέλαφο απούσα ήταν για μια ακόμα φορά η ΕΕΤΤ, η εποπτική αρχή των τηλεπικοινωνιών με τους παχυλούς μισθούς των μελών που φαίνεται ότι περιβάλλει με ιδιαίτερη στοργή την Vodafone.Το black out, πάντως, δεν έχει ακόμα εκτιμηθεί τι επιπτώσεις θα έχει στη Vodafone, η οποία είδε και στο πρώτο και στο δεύτερο τρίμηνο τα έσοδά της να μειώνονται.
Το μέσο έσοδο ανά συνδρομητή στην κινητή (ARPU) διαμορφώθηκε σε 9,4 ευρώ (18,2 ευρώ για τα συμβόλαια και 4,3 ευρώ για την καρτοκινητή) έναντι 9,9 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο (το πρώτο του 2020) και 9,3 ευρώ το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης οικονομικής της χρήσης. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η εταιρεία έχει εισέλθει σε τροχιά πίεσης μεγεθών η οποία θα γίνει μεγαλύτερη εφόσον έλθουν σημαντικές απώλειες πελατειακής βάσης.
Τιμολόγια
Πέραν αυτού, τα δεδομένα στην κινητή στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να μεταβάλλονται μετά την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και την έκθεση στη Rewheel, η οποία αποκάλυψε την πραγματικότητα στην τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών που δεν … βλέπει η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Και μπορεί ο κ. Χάρης Μπρουμίδης ∆ιευθύνων Σύμβουλος της Vodafone να ισχυρίζεται ότι στην έκθεση υπάρχουν ανακρίβειες αλλά στην πραγματικότητα ποτέ δεν μάθαμε ποιες είναι αυτές οι ανακρίβειες.