Η μέθοδος είναι απλή: Απαξιώνεις, φεσώνεις, απαξιώνεις περισσότερο, διαγράφεις τα χρέη και ξεπουλάς στον ιδιώτη μπιρ παρά.
Με προίκα λοιπόν την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020 έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως και, το κυριότερο, με ρύθμιση για τη διαγραφή των χρεών της υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί και η Κομισιόν, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Όπως σημειώνουν Τα Νέα, βάζοντας τις βάσεις για να επιλυθούν εκκρεμότητες ετών και να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO (της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) που έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο, το νομοσχέδιο προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου.
Πρόκειται για υποχρεώσεις άνω των 800 εκατ. ευρώ, που εδώ και χρόνια έχουν κριθεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις από τη Κομισιόν, η οποία και έχει διαμηνύσει τόσο στην παρούσα όσο και στην προηγούμενη κυβέρνηση πως αν δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, τότε θα ζητήσει τα ποσά αυτά να ανακτηθούν.
Σύμφωνα ωστόσο με το νομοσχέδιο, διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, εξειδικεύονται η έκταση και ο χρόνος της διαγραφής των χρεών της παρούσας παραγράφου, η διαδικασία διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαγραφής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο.