Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Τρόμος με τη Eurobank: Στον αέρα στοιχεία πελατών!

Μεγάλης κλίμακας προσπάθεια υποκλοπής στοιχείων από το web-banking της Eurobank είναι σε εξέλιξη εδώ και κάποιες ώρες.  Η υποκλοπή πραγματοποιείται μέσω αυτού που οι ειδικοί αποκαλούν επίθεση-phishing attack.

Τα στοιχεία μάλιστα των πελατών, δημοσιοποιούνται άμεσα από άλλη πλατφόρμα! Η Eurobank, πάντως, σε ανακοίνωσή της συνιστά προσοχή στους χρήστες.

Οι πελάτες της τράπεζας αφού δεχτούν το κακόβουλο email, νομίζουν οτι μπαίνουν στο σύστημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών της τραπεζας, αντ’αυτού «οδηγούνται» σε άλλη σελίδα όπου καταγράφονται και υποκλέπτονται τα στοιχεία τους: Τόσο προσωπικά δεδομένα όσο και κωδικοί τους στην ηλεκτρονική τραπεζική.

Η επίθεση-phishing attack, όπως έχει επικρατήσει να λέγονται διεθνώς οι υποκλοπές-«ψάρεμα» στοιχείων χρηστών δεν γίνεται αντιληπτή από τους χρήστες, όμως, τα στοιχεία που υποκλέπτονται δημοσιοποιούνται στην πλατφόρμα Telegram. Οι χάκερς έχουν αυτομάτως στη διάθεσή τους τα στοιχεία των πελατών που έχουν κάνει συναλλαγές τις τελευταίες ώρες, πράγμα που τους δίνει τη δυνατότητα να μπουν στους λογαριασμούς τους.

Όπως μας δήλωσε ο Πλούταρχος Κρεντήρης – Σύμβουλος ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων- η μέθοδος η οποία χρησιμοποιήθηκε για την κυβερνοεπίθεση είναι το «phishing attack». Η μέθοδος αυτή βάλει τον χρήστη και όχι την τράπεζα, γι’ αυτόν τον λόγο οι χρήστες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί, σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδύκτιο. Με παρόμοιο τρόπο έχουν χτυπηθεί και άλλες τράπεζες στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες.

Τι λέει η Eurobank

Μετά τη δημοσιοποίηση της επίθεση, η τράπεζα εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:

Η Eurobank ενημερώνει ότι τα συστήματα της και ειδικά το ebanking και mbanking είναι ασφαλή και δεν έχουν δεχθεί καμία επίθεση από hackers ή άλλους κακόβουλους χρήστες.

Επίσης επιστεί την προσοχή των πελατών της να μην ανοίγουν emails από άγνωστες πηγές και να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδίκτυο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν θύματα υποκλοπής στοιχείων μέσα από τη διαδικασία «ψαρέματος» στοιχείων χρηστών.

Η Τράπεζα ουδέποτε έχει ζητήσει, δεν ζητά και δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία των πελατών κατ΄ αυτόν τον τρόπο.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι χρήστες του web banking οδηγούνταν σε σελίδα -«αντίγραφο» της πραγματικής ιστοσελίδας της Τράπεζας, όπως φαίνεται στη φωτογραφία:

eurobank eurobank eurobank

πηγή: protothema.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μη επιστρεπτέα χορήγηση: Αποκλείουν 55 ΚΑΔ!



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ