Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Τσουχτερά πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ σε οδηγούς

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα 1η Μαΐου 2024, τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος 5090/2024, ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα της Ελλάδας και τσουχτερά πρόστιμα έως και 10.000 ευρώ σε οδηγούς που παραβατούν.

Ο νέος ποινικός κώδικας αυστηροποιεί τις ποινές του Κ.Ο.Κ. επιδιώκοντας να ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους και να περιορίσει τα τροχαία ατυχήματα μέσω της αυστηροποίησης των ποινών για σοβαρές παραβάσεις, όπως η επικίνδυνη οδήγηση.

Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά το νέο άρθρο 290Α, το οποίο ορίζει ως “επικίνδυνη οδήγηση” την οδήγηση που προκαλεί σοβαρό κίνδυνο για τη ζωή ή την υγεία των ανθρώπων. Αυτή περιλαμβάνει την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, την αγνόηση των σηματοδοτών και άλλες παραβάσεις που απειλούν τη δημόσια ασφάλεια.

Οι ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση έχουν γίνει πολύ αυστηρότερες. Όσοι συνεχίζουν να παρανομούν, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δική τους ασφάλεια, όσο και αυτή των υπόλοιπων οδηγών, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τον νόμο και θα βάζουν βαριά το χέρι στην τσέπη.

Συγκεκριμένα: αυξάνονται σημαντικά τα πρόστιμα, με εκκίνηση από 2.000 ευρώ για τις πρώτες παραβάσεις και μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 10.000 ευρώ για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.

Η επικίνδυνη οδήγηση που οδηγεί σε ατύχημα με σοβαρούς τραυματισμούς μπορεί να επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 χρόνια.

Η άδεια οδήγησης μπορεί να αφαιρεθεί για περίοδο από 6 μήνες έως και 5 χρόνια, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης.

Μεγάλα αναμένεται να είναι και τα πρόστιμα για όσους δε φορούν κράνος. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με στοιχεία το 34%των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας αφορά μηχανές.

Οι αλλαγές αυτές επιδιώκουν να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα και να αυξήσουν την ασφάλεια στους δρόμους. Είναι επίσης μια προσπάθεια να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των οδηγών για τις συνέπειες των παραβάσεών τους και να διασφαλιστεί ότι οι δρόμοι γίνονται ασφαλέστεροι για όλους.

Αναμφίβολα αυτό είναι ένα βήμα. Το δεύτερο που πρέπει να γίνει είναι να δοθούν κίνητρα στους Έλληνες να αλλάξουν τα παλιά αυτοκίνητά τους (17,3 χρόνια ο μέσος ηλικιακός όρος του στόλου στην Ελλάδα) με νέα σύγχρονα και σαφώς πιο ασφαλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 17,2% των τροχαίων τον Φεβρουάριο

Διακοπές ρεύματος σήμερα σε 14 περιοχές της Αττικής

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ