Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Βαλτική: Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο θα ολοκληρωθεί το 2029

Η μεγαλύτερη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο είναι χτισμένη κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα και έχει μήκος 18 χιλιόμετρα.

Ο βασιλιάς Frederik X της Δανίας εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο κατασκευαστικό στοιχείο της μελλοντικής σιδηροδρομικής σήραγγας που θα συνδέει σε μόλις 7 λεπτά τη Δανία με τη Γερμανία.

Αναμένεται ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το 2029 και αυτή η σήραγγα θα συμβάλει στην οικολογική μετάβαση του τομέα των μεταφορών. Επιπλέον, θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών. Η διέλευση του πορθμείου διαρκεί 45 λεπτά προς το παρόν και μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας θα είναι δυνατή η διέλευση σε μόλις επτά λεπτά.

Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να διασχίσουν τη Βαλτική Θάλασσα σε μόλις δέκα λεπτά στις τέσσερις λωρίδες που θα κατασκευαστούν. 2.500 άνθρωποι εργάζονται για την κατασκευή της μεγαλύτερης υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο

Η σήραγγα, της οποίας η επίσημη ονομασία είναι Fehmarnbelt Fixed Link, θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής.

Ο Michael Svane της Συνομοσπονδίας της Δανικής Βιομηχανίας, ενός από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς οργανισμούς της Δανίας, είπε στο CNN το 2022 ότι πίστευε ότι η σήραγγα θα ήταν επωφελής για επιχειρήσεις εκτός Δανίας. Θα είναι η μεγαλύτερη συνδυασμένη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο. Θα περιλαμβάνει δύο αυτοκινητόδρομους δύο λωρίδων κυκλοφορίας – που χωρίζονται από μια διάβαση υπηρεσίας – και δύο ηλεκτροκίνητους σιδηροδρόμους.

Η ιδέα να κατασκευαστεί μια σήραγγα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα γεννήθηκε το 2011, όταν αποφασίστηκε ως σύνδεσμος μεταξύ του νησιού Lolland στη νότια Δανία και του νησιού Fehmarn στη βόρεια Γερμανία. Οι εργασίες στη δανική πλευρά ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2022 και στη γερμανική πλευρά ένα χρόνο αργότερα. Η όλη κατασκευή θα κοστίσει 55,1 δισεκατομμύρια κορώνες (8 δισεκατομμύρια δολάρια) και θα πληρωθεί από χρήστες στη Δανία. Η κυβέρνηση της Δανίας θα αποφασίσει τα διόδια για τη σήραγγα σε μεταγενέστερο στάδιο. Επί του παρόντος, η κυκλοφορία μεταξύ της Σκανδιναβικής χερσονήσου και της Γερμανίας μέσω της Δανίας μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με πλοίο μέσω της Fehmarnbelt είτε με μεγαλύτερη διαδρομή μέσω των γεφυρών μεταξύ των νησιών Zealand, Funen και της χερσονήσου Γιουτλάνδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ