Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

«Βροχή» οι καταγγελίες για διαδικτυακή απάτη μέσω του MarketPlace

Οι διαδικτυακές απάτες δεν είναι κάτι καινούργιο. Σήμερα όμως θα ασχοληθούμε με μια περίπτωση όπου το θράσος του διαδικτυακού «εμπόρου» δεν περιγράφεται. Επίσης θα αναφέρουμε και τους βασικούς κανόνες για το πως μπορεί ένας χρήστης του διαδικτύου να αποφύγει τις …κακοτοπιές.

Ρεπορτάζ Τζένη Μάρκου

Πρόκειται για τον «έμπορο» Μ.Γ, ο οποίος δηλώνει ότι ζει σε κάποιο προάστιο της Θεσσαλονίκης όπου και εκεί έχει την εμπορική του δραστηριότητα.

Όπως δηλώνει έχει κατάστημα με μεταχειρισμένα είδη σπιτιού. Σύμφωνα με πληροφορίες που αλιεύσαμε στο διαδίκτυο ο επιτήδειος μαζί με συνεργάτες του «πωλούν» προϊόντα από το 2022 μέσω του Facebook Marketplace. Πρόκειται για μια δυνατότητα ηλεκτρονικού εμπορίου που παρέχει το Facebook, όπου οι χρήστες που θέλουν να πωλήσουν κάποιο προϊόν μεταχειρισμένο ή καινούργιο βάζουν αγγελία σε αυτό. Συνήθως, οι απάτες στο Facebook Marketplace περιλαμβάνουν την πώληση ψεύτικων προϊόντων, την πώληση χαλασμένων αντικειμένων, την πληρωμή εκ των προτέρων, και άλλα.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου υπάρχουν καλοί και κακοί πωλητές οι οποίοι εκμεταλλεύονται την άγνοια του κόσμου, γιατί δεν είναι όλοι ειδικοί γύρω από το διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να έχουν εξαπατηθεί δεκάδες θύματα μέσω ψεύτικων αγγελιών.
Παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει μηνύσεις εις βάρος του συγκεκριμένου «εμπόρου», εξακολουθεί να είναι ελεύθερος και να συνεχίζει να εξαπατά κόσμο αποσπώντας χρήματα από πελάτες του. Ανεβάζει φωτογραφίες με είδη σπιτιού όπως καναπέδες, πλυντήρια κ.λπ. σε μια εξωφρενικά χαμηλή τιμή τραβώντας με αυτόν τον τρόπο τα βλέμματα των χρηστών.

Ο συγκεκριμένος «έμπορος» αυτός προκειμένου να ολοκληρωθεί μια αγορά δίνει έναν λογαριασμό σε τράπεζα επ’ ονόματι άλλου ατόμου για την κατάθεση της προκαταβολής ή ακόμη και ολόκληρου του ποσού.

Μερικά από τα θύματα προχωρούν στην κατάθεση, επικοινωνούν μαζί του, τους διαβεβαιώνει ότι έλαβε τα χρήματα και ότι θα παραδοθεί η παραγγελία την επομένη μέρα , αλλά εξαφανίζεται και η παραλαβή της παραγγελίας δεν γίνεται ποτέ.

Εδώ μπορείτε να δείτε κάποια αλληλογραφία που αντάλλαξε με πελάτη του τον οποίο εξαπάτησε όπου το θράσος ξεχειλίζει, αλλά και τι γράφουν θύματα σε κάποιες ιστοσελίδες καταγγελιών για να προσέχουν άλλοι χρήστες!

Τι προσέχουμε πριν την αγορά

• Σε καμία περίπτωση δεν θα αποκαλύπτεται τους τραπεζικού σας λογαριασμούς
• Διεξάγουμε έρευνα αγοράς του προϊόντος. Ελέγχουμε την αρχική τιμή του προϊόντος που μας ενδιαφέρει και δεν αγοράζουμε τίποτα που φαίνεται να είναι πολύ πιο φτηνό από την αρχική του τιμή.
• Χρησιμοποιούμε μόνο γνωστούς τρόπους πληρωμής.
• Χρησιμοποιούμε αν είναι δυνατόν την μέθοδο της αντικαταβολής, διότι παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία, αφού πρώτα θα παραλάβουμε και μετά θα εξοφλήσουμε το αντίτιμο.
• Συναντιόμαστε με τον επίδοξο αγοραστή ή πωλητή αυτοπροσώπως για να είμαστε σίγουροι για το αντικείμενο που παραλαμβάνουμε και την λειτουργία του.
• Ελέγχουμε πολύ προσεκτικά το προφίλ του αγοραστή/πωλητή.
• Δεν βιαζόμαστε να αγοράσουμε. Οι επίδοξοι απατεώνες πάντα κινούνται γρήγορα και πάντα βιάζονται να «πουλήσουν».

Τι κάνουμε σε περίπτωση διαδικτυακής απάτης

• Αναφορά στο τοπικό σας Α.Τ και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω email: [email protected]
• Αναφορά του χρήστη στο Facebook.
• Αναφορά της αγγελίας στο Facebook.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ