- Ολοένα και πληθαίνουν εκείνοι που εφαρμόζουν κινητήρα υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητά τους και… βρίσκουν την υγειά τους
- Πιο καθαρό, πιο οικονομικό, λιγότερο επιβαρυντικό για το όχημα και το περιβάλλον
- Για όσους δεν γνωρίζουν, η τοποθέτηση κινητήρα αερίου δεν αφαιρεί τον κινητήρα βενζίνης, άρα το αυτοκίνητο διατηρεί την αυτονομία του
- Κοινοτική οδηγία της Ε.Ε. υποχρεώνει την τιμή του αερίου κίνησης να μην υπερβαίνει το ήμισυ της τιμής της βενζίνης…
Σε κάποιους ίσως ακόμη ακούγεται λίγο… εξωτικό. Κάποιοι άλλοι φοβούνται τις αλλαγές ή την ταλαιπωρία τοποθέτησης. Μερικοί, τέλος, θεωρούν ότι δεν συμφέρει επειδή δεν κάνουν μεγάλα ταξίδια. Οι περισσότεροι από εμάς είθισται να αντιμετωπίζουμε με δυσπιστία κάτι καινούριο και καινοτόμο, όμως εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μία εναλλακτική και σαφώς πιο φτηνή μορφή ενέργειας έρχεται να αντικαταστήσει τη βενζίνη και εμείς – κακώς – καθόμαστε ακόμη. Εκείνοι που ήδη έχουν προβεί στην τοποθέτηση κινητήρα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό τους, όμως, συνεχίσουν να κάνουν εξοικονόμηση και διασκεδάζουν με τη διστακτικότητά μας…
Σίγουρα είναι απόλυτα κατανοητό κάποιος να ανησυχεί με τη διαδικασία αλλαγής των… βασικών κανόνων του αγαπημένου του αυτοκινήτου, αλλά λίγη ενημέρωση δεν βλάπτει. Είναι μύθος το ότι δεν συμφέρει η εφαρμογή του συγκεκριμένου κινητήρα σε όσους δεν κάνουν μεγάλες αποστάσεις. Είναι μία παρεξήγηση που μπορούμε να την… εξηγήσουμε με απλά μαθηματικά. Αν κάνετε μεγάλες αποστάσεις η απόσβεση θα γίνει άμεσα. Αν δεν κάνετε, η απόσβεση θα γίνει λίγο αργότερα. Αλλά θα γίνει.
Τα οφέλη είναι τόσα πολλά και αφορούν σε τόσες κατηγορίες – προστασία αυτοκινήτου, περιβάλλοντος, τσέπης – που δυσκολευόμαστε να τα ιεραρχήσουμε…
Το υγραέριο είναι πιο καθαρό καύσιμο από τη βενζίνη, επομένως δεν αφήνει υπολείμματα στον κινητήρα κι έτσι αυξάνεται το προσδόκιμο καλής λειτουργίας του. Ομοίως, περνά… καλύτερα και ο καταλύτης. Περιττό να πούμε πως το αέριο δεν… νοθεύεται κι έτσι αποφεύγονται απροσδόκητες ζημιές εκατοντάδων ευρώ!
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί αέριο χρειάζεται σαφώς λιγότερα σέρβις γιατί αποφεύγονται οι επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα στους κυλίνδρους. Τα λιπαντικά δε ρυπαίνονται, και τα μπουζί παραμένουν καθαρά. Ομοίως, οι αλλαγές λαδιών και φίλτρων είναι αραιότερες.
Το υγραέριο θεωρείται ασφαλές καύσιμο. Η δεξαμενή υγραερίου δεν επικοινωνεί με την καμπίνα επιβατών, επομένως ακόμα και στην απίθανη περίπτωση διαρροής δεν επηρεάζονται οι επιβάτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι 40% των δεξαμενών βενζίνης μπορεί να ανατιναχθούν σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης, σε αντίθεση με το 8% των δεξαμενών υγραερίου, καθώς η πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής, λόγω έλλειψης οξυγόνου, διατηρείται πάντα στα ίδια επίπεδα!
Τόσο η δεξαμενή όσο και οι συσκευές που εγκαθίστανται στο όχημα πληρούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας, έχουν πιστοποίηση της Ε.Ε. και δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, προκειμένου να προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια.
Σε περίπτωση ατυχήματος, η δεξαμενή υγραερίου απομονώνεται από το σύστημα, έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα διαρροής και ανάφλεξης.
Σε περίπτωση που πιάσει φωτιά στο αυτοκίνητο μετά την πρόσκρουση, η βαλβίδα εκτόνωσης απελευθερώνει υγραέριο στην ατμόσφαιρα σε μικρές ποσότητες. Το υγραέριο, έτσι, φλέγεται στην ατμόσφαιρα, αλλά η φωτιά δεν φτάνει στη δεξαμενή που διαθέτει ειδικά προστατευτικά γύρω από την επιφάνεια του.
Ο ανεφοδιασμός
Κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου με υγραέριο σε ένα πρατήριο υγραεριοκίνησης, ο χειριστής της μάνικας πρέπει να πιέζει τη λαβή ανεφοδιασμού διαρκώς, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μείνει χωρίς επιτήρηση το σύστημα και το όχημα, για όποιον τυχόν μπορεί να ανησυχεί. Αλλά ακόμα και αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα όσο διαρκεί ο ανεφοδιασμός, οι βαλβίδες είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να μπορούν να κλείσουν αυτόματα. Επιπλέον, σε περίπτωση μικρής διαρροής μια βρεγμένη πετσέτα μπορεί να σταματήσει τη διαφυγή του υγραερίου.