Η γραμμή θα ξεκινά από τη βορειο-ανατολική Κίνα, θα διασχίζει τη Σιβηρία, θα περνά με υποθαλάσσια σήραγγα κάτω από τον Ειρηνικό Ωκεανό και θα φθάνει μέσω της Αλάσκας και του Καναδά στις ηπειρωτικές ΗΠΑ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Beijing Times.
Η διέλευση του Βερίγγειου Πορθμού ανάμεσα στη Ρωσία και την Αλάσκα θα απαιτήσει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 200 χιλιομέτρων. «Αυτή τη στιγμή ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις, Η Ρωσία το σκέφτεται εδώ και καιρό», δήλωσε ο Γουάνγκ Μενγκσού, ειδικός για τους σιδηροδρόμους της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανικής. Το σχέδιο που ονομάζεται «Γραμμή Κίνα-Ρωσία συν Αμερική», θα καλύπτει απόσταση 13.000 χιλιομέτρων, δηλαδή η διαδρομή θα είναι κατά 3.000 μακρύτερη από τη διαδρομή του Υπερσιβηρικού και θα καλύπτεται σε δύο ημέρες, με ταχύτητα 350 χιλιομέτρων/ώρα.
Ωστόσο, το σχέδιο αφήνει μεγάλα περιθώρια για επιφυλακτικότητα σχολιάζει το δημοσίευμα της Guardian, που επισημαίνει ότι τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης δεν επικαλούνται απόψεις άλλων ειδικών, ενώ τίθεται το ερώτημα εάν η κινεζική κυβέρνηση έχει συζητήσει το θέμα με τη Ρωσία, τον Καναδά ή τις ΗΠΑ. Η υποθαλάσσια σήραγγα στο Βερίγγειο Πορθμό επισημαίνεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, θα αποτελεί έναν άνευ προηγουμένου άθλο μηχανικής, αφού θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο υποθαλάσσια σήραγγα, τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τη σήραγγα της Μάγχης.
Σύμφωνα με την China Daily, η Κίνα διαθέτει την τεχνογνωσία για την κατασκευή της σήραγγας και θα την χρησιμοποιήσει στην ζεύξη της επαρχίας Φουτζιάν με την Ταϊβάν. Το σχέδιο θα χρηματοδοτηθεί και θα κατασκευασθεί από την Κίνα, αναφέρεται στο δημοσίευμα της κινεζικής εφημερίδας που διευκρινίζει ότι μένει η οριστικοποίηση των λεπτομερειών.
Σύμφωνα με την Beijing Times, η σύνδεση Κίνας-ΗΠΑ είναι μόνο ένα από τα διεθνή σιδηροδρομικά σχέδια που βρίσκονται υπό επεξεργασία. Το ένα αφορά τη γραμμή που θα ξεκινά από το Λονδίνο , θα κατευθύνεται μέσω του Παρισιού, του Βερολίνου, της Βαρσοβίας και του Κιέβου στη Μόσχα και εκεί θα χωρίζεται σε δύο διαδρομές, που θα καταλήγουν στην Κίνα, μία μέσω του Καζκστάν και η άλλη μέσω της ανατολικής Σιβηρίας.
Το δεύτερο σχέδιο σιδηροδρομικής γραμμής θα ξεκινά από το Ουρουμτσί και μέσω του Καζακστάν, του Ουζμπεκιστάν, του Τουρκμενιστάν, του Ιράν και της Τουρκίας θα καταλήγει στη Γερμανία. Η τρίτη γραμμή θα ξεκινά από την πόλη Κουνμίνγκ της νοτιο-δυτικής Κίνας και θα καταλήγει στη Σιγκαπούρη.